Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

rea hos loopia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-01, 17:40 #11
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Loopia@Jul 1 2004, 16:49
Hej Micke_N,

Det är allt för ofta som någon lyfter upp en jämförelse mellan oss och något annat webbhotell och väljer att vinkla priserna/kalkylen.

Så här ser kostanden ut för en genomsnitt kund på Loopia som har valt vårat privatpaket.

År ett: 5kr + moms = 6.25kr
År två: 790kr + moms = 987,50kr

Totalt för två hela år: 993,75kr (inklusive moms).

Om kunden väljer att stanna enbart i ett år så blir kostanden alltså enbart 6,25kr (inklusive moms). Inte alls dyrt tycker vi på Loopia som vet att våra kunder uppskattar våra tjänster.

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
Loopia Webbhotell AB | www.loopia.se
30 anställda har loopia enligt IDG, hur många i respektive sverige å serbien är det?
vad gör de i serbien?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 17:46 #12
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Ursprungligen postat av Loopia
Hej Micke_N,

Det är allt för ofta som någon lyfter upp en jämförelse mellan oss och något annat webbhotell och väljer att vinkla priserna/kalkylen.

Så här ser kostanden ut för en genomsnitt kund på Loopia som har valt vårat privatpaket.

Om kunden väljer att stanna enbart i ett år så blir kostanden alltså enbart 6,25kr (inklusive moms). Inte alls dyrt tycker vi på Loopia som vet att våra kunder uppskattar våra tjänster.

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
30 anställda har loopia enligt IDG, hur många i respektive sverige å serbien är det?
vad gör de i serbien?
Om jag fattat det rätt så är de 5 stycken i Sverige.

Loopia må vara konkurrent men de är bra, tyvärr :P .
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 17:49 #13
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Jul 1 2004, 17:40
Citat:
Ursprungligen postat av Loopia
Hej Micke_N,

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
vad gör de i serbien?

Om jag fattat det rätt så är de 5 stycken i Sverige.

Loopia må vara konkurrent men de är bra, tyvärr :P .
Tja alla webmasters här vill nog ha lite större paket än vad som erbjuds på t.ex. loopia och andra svenska aktörer (finns undantag) så varför inte titta lite längre bort på aktörer utrikes?

hostrocket.com, rackshack.net m.fl.

Däremot är ju loopia´s erbjudande klockrent för privatpersoner och mindre webbaktörer.
Sen är det en smart PR sak, tänk dig, de går idag med vinst. Så sätter dom sig ner och diskuterar hur ska vi växa snabbt? Jo vi lanserar ett erbjudande där kunden betalar en liten avgift första året och sen kanske vi säger 70% stannar och betalar fulla priset.

Vad får man då? Massa kunder och gratis reklam av ställen som IDG.
Smart drag av loopia.

Kanske ska gå ut nu och hitta mig 15 ölburkar som jag kan panta och betala... :lol:
Oläst 2004-07-01, 18:14 #14
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Någon som fått fakturan av Loopia? Jag har inte fått någonting ännu!
Ringde och dom sa att jag skulle få den i eftermiddag.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 18:22 #15
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Medlem
Micke_Ns avatar

Citat:
Originally posted by Loopia@Jul 1 2004, 16:49
Hej Micke_N,

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
Loo pia Web bhot ell AB | ww w .lo o pi a.se
Hej på dig Jonathan!

Ja tyvärr har du alldelse rätt i det. Titta bara på er egen prisjämförelse som Ni har på Er första sida. Hur har Ni vinklat den ? :-)

Jag har absolut inget emot erbjudandet som sådant, säkert jättebra för många. Jag vill bara med en enkel uppställning visa på vad det kostar om man ligger kvar i 2 år iställer för 1år med de funktioner som brukar ingå i de flesta andra paket som standard. Många stirrar sig blint på 5 bagis och tänker kanske inte på resten.

/Micke
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 18:40 #16
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Adnet Adnet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Låter lite lockande med detta erbjudande..
Men Loopia är väll främst ett "Windows" hotell?
Jag skulle tänka mig att regga ett Unix hotell, men om jag fattat det rätt ingår inte mySQL utan detta är en extratjänst. Har jag rätt?
Adnet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 18:47 #17
Loopia Loopia är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2003
Loopia Loopia är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2003
Hej,

Vi på Loopia förundras över alla inlägg som är felaktiga. Att människor bara chansar eller litar på flera år gammal data när dom postar i forum är ju helt otroligt.

Här kommer i alla fall en rättelse som ni kan citera om ni vill:
Loopia Webbhotell AB som ägs av Loopia AB har 13 anställda i Sverige. Alla är heltidsanställda och jobbar på vårat kontor i Västerås som är 400km2. Här har vi också våra servrar.

I Serbien har vi resten av våra anställda 20st, där driver vi Webbhotell och även programutveckling. Alla våra programmerare är högskoleutbildade och har gedigen kunskap i språk så som C, C++, C# samt även webbspråk så som PHP, ASP, ASP.NET. I Serbien har vi varit verksamma sedan 2001.

Det serbiska programföretaget har sedan starten jobbat med våra kontrollpanel och administrationssystem samt även med ett par externa program som löser några allvarliga buggar/fel i Microsofts IIS. Allt för att våra kunder ska få en bättre och stabilare hostingmiljö.

Ang våra paket:
Att jämföra oss med webbhotell i USA går ju det också, jag hoppas alla här är medvetna om för och nackdelarna med att ligga på ett Amerikanskt webbhotell.

Kampanjen har inga dolda kostnader eller bindningstider.
Micke_N: I kampanjen erbjuder vi allt som du beskrev och till enbart 5kr + moms. Om kunden sedan inte vill stanna kvar hos oss nästföljande år så är dom välkomman att säga upp avtalet helt utan förpliktelser. Givetvis så vet vi att våra kunderna gärna stannar hos oss även om det finns billigare alternativ på marknaden, dom har insett vad dom får för pengarna. Det ska tilläggas att vi givetvis har kunder som lämnar oss för andra webbhotell, B-One är ett bra exempel som många båda gått till och kommit tillbaka ifrån.

Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
#Länk i signatur editerad, Mats#
Loopia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 18:54 #18
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Loopia@Jul 1 2004, 18:47

Citat:
Att jämföra oss med webbhotell i USA går ju det också, jag hoppas alla här är medvetna om för och nackdelarna med att ligga på ett Amerikanskt webbhotell.
Nu är det ju inte så att jag menar att man ska jämföra just er med amerikanska aktörer, utan jag menar bara att USA ligger ett par mil framåt då det gäller webhotell generellt. Vad skulle det vara? Det fanns en stor nackdel för ett par år sen och det var förbindelsen mellan USA - SE, men detta är 2004 och inte 98
Oläst 2004-07-01, 19:31 #19
Micke_Ns avatar
Medlem

Medlem
Micke_Ns avatar

Citat:
Originally posted by Loopia@Jul 1 2004, 18:47

Micke_N: I kampanjen erbjuder vi allt som du beskrev och till enbart 5kr + moms. Om kunden sedan inte vill stanna kvar hos oss nästföljande år så är dom välkomman att säga upp avtalet helt utan förpliktelser. Givetvis så vet vi att våra kunderna gärna stannar hos oss även om det finns billigare alternativ på marknaden, dom har insett vad dom får för pengarna. Det ska tilläggas att vi givetvis har kunder som lämnar oss för andra webbhotell, B-One är ett bra exempel som många båda gått till och kommit tillbaka ifrån.
heheh, jo jag vet vad ni erbjuder osv....... och jag säger det igen. Jag ville bara precis lyfta fram ett exempel vad det kan kosta för många tänker inte på det och ser kanske inte att tex mySql inte ingår.

Jag ber om ursäkt om jag fört någon bakom ljuset/vinklat med mina inlägg ville bara försöka få alla att kanske tänka till en extra gång.

/micke
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-01, 20:02 #20
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Jag tycker att det alldeles strålande idé av Loopia att köra en sån här kampanj på 5-årsjubileumet. Smart och genomtänkt, massor av pr och diskussioner kring det hela, vad är inte det värt i marknadsföring.

Det dom förlorar på år 1 är ju ändå rena investeringen i form av reklam för att dom är duktiga och jag är övertygad om att 50-60% av dom nytecknade abbonemangen även kommer att stanna efter år1.

Alla erfarenheter jag har av Loopia är bra, iof sig bara registrering av ett antal .se domäner och omekningar å så. Bra kontrollpanel, enkelt att peka om domäner. Trevlig och bra support där man slipper sitta i timmar och vänta.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017