FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag undrar om det spelar någon roll vart man har sitt kontor (så klart ska man ha kundbesök), t.ex om man sitt i ett kontor på ett "finare" område med en hel del banker, advokater mm. Eller om man har det på ett "normalt" ställe (vad det nu innebär, men inte på ett "fint" kvarter) ?
Vad tror ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror helt på vilka är dina kunder. Är det folk med riktigt mycket pengar så ser det bätre ut med ett kontor på finare ställen, är det vanliga privatpersoner eller företag så spelar det ingen roll, de vet att ju finare kontor ju dyrare är dina tjänster.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, lite mer info. Jag tänker starta en webutvecklingsbyrå i mitt hemland, här har de inte kommit igång med webbdesign så mycket än. Utan det är endast de större företagen som är intresserade, så jag funderar om man då kanske tjänade lite mer och kan begära lite mer om man hyr ett kontor på ett finare ställe.
Jag kan inte priserna så bra här men som ett exempel att istället för att betala sju tusen så betalar man tio tusen,som sagt detta är ej priset men man får lägga till runt 30%. Är det smart att göra så eller det spelar ingen roll för stora företag heller? EDIT: arrrrr massa stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om du planerar ha de stora företagen som målgrupp så kan det vara smart att ta lite bättre betalt och ligga i finare områden, ja.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går fortfarande inte att ge något generellt svar. Det beror helt och hållet på hur du vill profilera ditt företag och vad du kan klara av för kostnader i början.
Utifrån det du skriver så låter den ”finare” adressen som ett bättre alternativ. Dock brukar prisskillnaden mellan en ”fin” och en ”billig” adress vara betydligt större än i ditt exempel. Det brukar snarare röra sig om 70.000 istället 7.000 kr/dollars/punkt/pengar. Utomlands så kan skillnaden vara ännu större. Särskilt i utvecklingsländer så kan de fina gatorna ha priser som motsvarar i-ländernas nivåer, samtidigt som andra stadsdelar bara kostar fickpengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Se till så att du har lokaler där det finns andra företag, du bör alltså inte ha nån lokal i ett bostadsområde/hyreshus.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Fick just reda på att kontoret är ca 34 kvm och kostar ca 4 tusen kronor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gustav förenklade det lite väl mycket där. Samlokalisering med andra företag i samma branch har främst fördelar när det gäller kunskapsutbyte, sammarbete och rekrytering.
Tror du inte att du kommer sammarbeta med andra företag eller känner ett stort rekryteringsbehov så skulle jag helt åtsidosätta det och satsa på att lokalisera mig där jag tror kunderna finns eller vill hitta mig (Läs: Upscale om du vill att kunderna ska uppfatta dig så) Jag röstar för fina gatan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|