FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
en sajt som jag länge haft funderingar på att dra igång, men med svårigheter p.g.a. att ingen sådan redan finns
![]() Jag skulle vilja se en sajt där programmerare/idénissar/webdesigners/webmasters/investerare/domänägare kunde sammanstråla, lägga upp profiler och ställa sina resurser/kunskaper till förfogande. detta skulle främst vara en plats för att starta upp nya projekt ex: du har en idé och ett passande domännamn -> du lägger upp ett nytt projekt med beskrivning och kryssar även i att du behöver kunskaperna webbdesign::flash, databasprogrammering::xxx, webmaster::kontinuerlig site-uppdatering samt investerare::50%_av_förtjänst. då du postar detta skickas info till de medlemmar som angett att de har en eller flera av dessa egenskaper/resurser/kunskaper. de som finner detta intressant kontaktar dig och du väljer ut några lämpliga. ni beslutar sedan mer ingående hur samarbetet ska gå till etc.. allt finns ju egentligen.. massor av fina oanvända domännamn, duktiga programmerare/webbdesigners och framförallt många bra idéer. de måste bara sammanfogas för att kunna bli något vad tror ni om detta? finns liknande sajter redan? WN är förstås lite utav en startplats där man kan hitta kontakter, men finns det någon som tagit steget ut likt beskrivningen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har inte sett något sådan iaf, endast renodlade projektsiter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
sourceforge .net?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
tycker att det låter som att det kan bli en tor site om du marknadsför den ordentligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Tycket att idén är bra och jag tror jag har sett liknande sidor på engelska. Kommer dock inte på adresserna för tillfället.
Problemet är kanske att en sådan sida inte har väl en chans att dra in några pengar överhuvudtaget. Detta betyder att sätta upp sidan och driva den måste ske totalt ideellt, vilket inte alltid är ett populärt inslag om man har många andra ideer och möjligheter. Har du funderat på hur sidan skulle kunna dra in pengar för t.ex. marknadsföring och uttrymme mm...? Detta skulle vara intressant att få höra? Jag kommer tyvärr inte på något. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låter som en utmärkt idé och jag har sett liknande idéer (sajter), dock inte så komplett och inriktat på detta.
Ja det går väl att dra in pengar på denna typ av sida också då det är en väldigt specifik målgrupp så jag kan tänkta mig att bl a webbhotell skulle kunna annonsera där. Går ju inte att leva på precis men och andra sidan tror jag inte en sådan sida skulle kräva mycket underhåll när den väl börjat rulla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Programfabriken är väl mer eller mindre en sida, där det finns uppdragsgivare och utvecklare. Alltså en person lägger ut ett projekt och en annan person utför den mot betalning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag deltager i ett projekt som nästan ser ut exakt som du beskriver. Eller jag har snarare anmält mitt intresse att vara med som en medlem i nätverket, dvs. åtta mig uppdrag, men jag tror inte att just det projektet kommer att lyckas jättebra av olika anledningar.
Jag gillar idén starkt och hade själv genomfört det om jag själv haft den kunskap, kapital och tid som krävs. Tid har jag visserligen en hel del av, så om du vill ha någon att bolla idéer eller kanske en partner, så är du välkommen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|