Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sajt för projektstart

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-25, 00:51 #11
Kim Torvangers avatar
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
Kim Torvangers avatar

Reg.datum: Jun 2003
Jag gillar idén men jag tror att det skulle dyka upp en väldigt massa "ickekunniga" inom webutvecklings-området. Folk som bara har en idé men inte kan något osv. Och om det skulle bli många sådana så skulle nog de som mailen kommer till, tillslut bli trötta på det.

Så du borde iaf ha nån typ av "check" på att dom verkligen kan det dom säger att dom kan. Någon typ av verifiering. Det är ju bara ett tips för mig men jag vet inte vad andra tycker om det.

Meddela mig om projektet någång hamnar i verk och blir färdigt!
Kim Torvanger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-25, 02:42 #12
Charles Charles är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem

jag fick en liten kick av att de flesta verkar positiva!
håller redan på att kolla upp ett passande domännamn.

visst, förmodligen inga större intäkter att se fram emot på detta, men jag tror behovet av ett sånt ställe verkligen finns. ändå är det nästan så att jag skulle kunna dra igång den bara för egen vinning eftersom jag ser en chans att få igång projekt kring massa domännamn jag har liggande.

för att komma vidare lär jag behöva hjälp av någon som kan koda en sajt av den här typen. jag själv är inte insatt i mer än enkel HTML och det räcker inte långt i detta fall. vad ska han/hon kunna som jag behöver leja/alliera mig med?

Citat:
Jag gillar idén men jag tror att det skulle dyka upp en väldigt massa "ickekunniga" inom webutvecklings-området. Folk som bara har en idé men inte kan något osv. Och om det skulle bli många sådana så skulle nog de som mailen kommer till, tillslut bli trötta på det.
Så du borde iaf ha nån typ av "check" på att dom verkligen kan det dom säger att dom kan. Någon typ av verifiering.
man måste nog ha en manuell check av alla nya projekt som läggs upp.
man bör även ha en sorts klassning av tjänsteleverantörer så projektskapare kan välja om de vill vända sig till alla (chans att få tag på billigare/mer oerfarna) eller endast de högre klassade.

personklassificeringen är sedan ett kapitel för sig, men man kanske kan utgå ifrån hur många positiva betyg de fått från tidigare samarbeten eller liknande? i början har ingen nåt någon klassnivå, så trots att man vänder sig till alla finns där inte så mkt folk och därmed ingen risk för massa oseriösa svar.

kom gärna med spontana idéer/tankar!
jag tror som sagt många här på WN kan få nytta av en sån här sajt
Charles är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-25, 02:53 #13
Medlem

Medlem

Citat:
Som jag har förstått ur inlägget, så skall det vara en plats där ett flertal personer kan gå ihop för projekt, alla med olika preferenser och erfarenheter. Det skall väl inte ges bud på utveckling utan vara ett ställe där man skapar kontakter och bildar grupper för nya projekt.
Både konsultjobb och samarbetsprojekt tror jag på.

Viktigt är att man ganska noggrannt m.h.a. färdiga val (kryssrutor) + enkla texter ska kunna specificera vad man är intresserad av både som tjänsteleverantör och projektskapare.

Citat:
men och andra sidan tror jag inte en sådan sida skulle kräva mycket underhåll när den väl börjat rulla.
nej precis - även om man må godkänna projekt och hålla koll på klassificeringen av folk så bör den bli hyfsat självgående.
Charles är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-25, 15:20 #14
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2004
Bejjan Bejjan är inte uppkopplad
Medlem

Det lät ju skitkul!
När jag hörde idén tänkte jag mig en sida där man först väljer vilka tjänster man kan tillhandahålla, och sedan har möjlighet att skapa nya projekt, med projektbeskrivningar, och kan kryssa i vad man behöver. Efter det så bjuds alla med de preferenser projektet behöver in (t.ex. programmerare och webdesigners), och har möjlighet att tacka ja, eller nej.
Bejjan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-25, 19:01 #15
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Man kanske borde ha något krav om F-skatt för att bli medlem och en check på detta?

Det stänger visserligen ute möjligheten att kunna anställa folk via sidan men samtidigt så kanske man slipper en hel del oseriösa typer.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-25, 22:57 #16
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Visst, men då stänger du även ute en hel drös folk med enorm erfarenhet som är webmasters på större (eller mindre)företag. Kom ihåg att detta är ett forum för webmasters och inte för egenföretagare. Eller?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 17:36 #17
xix xeaons avatar
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem
xix xeaons avatar

Reg.datum: Jul 2003
Låter som en bra ide! Men alla måste kunna bli medlemar. Även fast man inte kan något om varken programering eller ekomomi så kan man tycka till om hur projekten går, ge feedback och liknande.
xix xeaon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 17:43 #18
Kristofers avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Håller fullständigt med men samtidigt vore det lättare att veta att det fanns en organisation bakom varje synpunkt.

Det blir säkert bra iaf, jag kommer kika förbi om någon orkar göra en sådan sajt
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 22:57 #19
kanel kanel är inte uppkopplad
Nykomling

kanel kanel är inte uppkopplad
Nykomling

Citat:
Originally posted by Kristofer@Jun 25 2004, 19:01
Man kanske borde ha något krav om F-skatt för att bli medlem och en check på detta?

Det stänger visserligen ute möjligheten att kunna anställa folk via sidan men samtidigt så kanske man slipper en hel del oseriösa typer.
Hehe, som om F-skatteinnehav gör en person seriös...

Charles: Idén är bra.
kanel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017