Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia är inte kloka

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-06, 11:29 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Misstänker att det blivit extremt hög belastning nu med .se-rean plus att de väl är den största domänregistreraren i landet så man får nog ha viss förståelse när det gäller just domänbiten. Kan också tillägga att det är det enda jag har hos Loopia för tillfället.
Oläst 2008-01-06, 14:49 #22
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jan 6 2008, 12:29
Misstänker att det blivit extremt hög belastning nu med .se-rean plus att de väl är den största domänregistreraren i landet så man får nog ha viss förståelse när det gäller just domänbiten.
Jag tycker just att det faktum att de är störst i landet gör att man tvärtom förväntar sig mer och har mycket mindre förståelse för denna typ av problem/strul/nonchalans.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-06, 18:36 #23
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
Ingos avatar

Ja jag har tagit upp problemen med Loopia ett antal gånger och dessutom sökt jobb hos de för att lösa flertalet av de problem som de har i sina system. Kunder ska absolut inte behöva bli drabbade i den utsträckningen pgr av ett system som inte fungerar.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-06, 18:44 #24
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by Anders Larsson@Jan 5 2008, 17:00
Loopia har glömt att fakturera mig för nu-domäner som sedan avregistrerats. De sa utan omsvep att de inte fakturerat, men att jag fick skylla mig och att ansvaret var mitt.
Behöver jag säga att vi inte använder Loopia för domänregistreringar längre, och har skaffat oss bättre domänkoll
Detta har hänt för mig också, att de inte fakturerat för .nu och så har domänen förfallit.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-06, 19:44 #25
Ingos avatar
Supermoderator

Supermoderator
Ingos avatar

Problemet är att de aldrig tar problemen på allvar. Har varit i kontakt med de ett antal gånger via såväl mail som telefon men ser man till trådarna så verkar de ha mycket kvar att lösa.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-06, 20:47 #26
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Mycket intressant läsning. Ett mailkonto är normalt begränsat till en viss storlek och slutar ta emot mail när det blir fullt. En sådan lösning kan jag förstå.

Att man raderar konton utan bättre anledning än vad som framkommer i tråden är ju häpnandsväckande.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-07, 09:13 #27
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag kan förstå att Loopia behöver rensa undan konton som (i deras ögon) inte längre används och bara upptar en massa utrymme. De kunde dock ha skött detta lite bättre.

1. De borde inte bara ha kollat aktiviteten på kontot utan även aktiviteten till e-postadressen, dvs huruvida det kom in e-post eller inte samt om kontona hade vidarebefordringar (vilket är den vanligaste orsaken till att konton är inaktiva men ändå får en massa e-post).
2. De borde ha informerat berörd(a) kund(er) och först bett dem rensa e-posten själva (med viss tidsram). Om kunderna inte hade agerat inom tidsramen och e-postkontona hade vidarebefordringar så borde kontona ha ersatts av e-postalias med identiska vidarebefordringar (då hade Max problem inte uppstått).
3. Viktigast av allt - alla avdelningar på Loopia (registry, support, ekonomi, drift osv) måste vara tillgängliga över telefon. Under min tid på Loopia ville registry (en person hos dem) inte heller bemöta kunderna över telefon men jag såg till att telefon ändå besvarades där. Det är tragiskt att Loopia släpper efter här. Vilken avdelning ska låta bli att svara i telefon härnäst, ekonomi eller support kanske?

Missförstå mig nu inte, Loopia är ett underbart team med väldigt kompetenta människor (några av de främsta i branschen). Tyvärr är dessa inte alltid tillräckligt synkade (pga bristande ledning) och då uppstår problem som dessa. Om Loopia bara tar sig samman och återgår till de rutiner och den struktur som vi ursprungligen satte upp så kommer företaget att kunna resa sig igen. Personligen är jag dock tveksam till huruvida Mamut kommer att tillåta detta.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-07, 10:54 #28
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Det är väl inte så konstigt att Registry inte svarar på telefon och rent allmänt har så dålig support eftersom den avdelningen inte drar in pengar. Supporten kostar iofs oxå pengar men det täcks upp av domänpaketen man säljer som innehåller support. Med registry ska betalas med pengar från domänregistreringar som Loopia går back på, så egentligen ska väl registry betalas av marknadsavdelningen?
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-07, 11:40 #29
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Jag har svårt att förstå att man över huvud taget rensar bort konton som kunder betalar för, oavsett om de är aktiva eller inte...

Ungefär som att säga till hyresgästan "du har inte använt ett av dina rum på länge, så vi tar tillbaka det"... Inte riktigt samma sak, jag vet, men ändå.

Om man har behov av att ta bort konton på grund av inaktivitet beror det väl på att man har underdimensionerade system och då får man väl dimensionera om dem och är det så att man inte täckt in det ekonomiskt får man se till att anpassa sina priser så att det man säljer också levereras...

Jag misstänker att det vi ser här egentligen är ett tecken på dålig styrning, inte bristande resurser eller förmåga hos de enskilda anställda.
Oläst 2008-01-07, 12:08 #30
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Citat:
Originally posted by Interface@Jan 5 2008, 18:01
Loopia har fakturerat mig men sedan inte registrerat... -bland annat.
Samma här. Sista gången jag har använt Loopia.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017