FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det här är nog bland det värsta jag har hört. Radera ett konto utan förvarning? Jag hade nog besökt Loopia kontoret och det hade inte varit kul för de.
För övrigt så har jag haft dåliga vibbar från Loopia men efter detta så exisiterar inte loopia för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lustigt, man kan nästan tro att flera här i tråden har små egna agendor. Tur att det här är seriösa webmaster network där sådant inte förekommer. Det är ju tex inte bara löner som är dyrt utan även hårdvara. Det problemet finns det som bekant flera olika lösningar på.
Ang. loopia så upplever jag inte de har några större kommunikationsproblem även om det (tyvärr) inte är samma nivå som innan Jonathan slutade. Jag skickade senast ett mail till dem innan jul nångång och fick svar i mellandagarna om att det mailet var vidarebefodrat till rätt (registry) email. Därifrån fickjag svar ett par dagar efter nyår. Inte direkt supersnabbt, men hade det varit tokbråttom hade jag ringt direkt. Att de tar bort/mixtrar med kunders inställningar låter ju rätt allvarligt däremot. Frågan är dock om de inte har en bra förklaring till detta om de får för sig att komma till tals...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som sagt, de är inte kloka. Fick precis ett svar till från dem.
Inte ens en ursäkt. Inget "det ska inte hända igen". Inget svar på min fråga när det skedde och inget svar på min fråga hur de kunde göra detta utan att informera mig. Mitt något syrliga mejl: Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske vore värt att börja från andra hållet. Max, hur har du lyckats lagra så mycket data på e-post servern? Antar att någon tjänst du kör ligger bakom detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vet inte hur mycket det varit. I början när jag tog över projektet så använde jag deras webbmejl, men lade sedan någonstans in att det gjordes forward till en annan adress på min egen mejlserver. Det är ju inte glasklart i loopias användargränssnitt, men uppenbarligen gjorde jag det på fel ställe så att mejlen både lagrades och vidarebefordrades, men det kan ändå inte ha varit mer än några tusen mejl utan attachments. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Loopia har "glömt" att fakturera mig för nu-domäner som sedan avregistrerats. De sa utan omsvep att de inte fakturerat, men att jag fick skylla mig och att ansvaret var mitt.
Behöver jag säga att vi inte använder Loopia för domänregistreringar längre, och har skaffat oss bättre domänkoll ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Read Only
|
Förr köpte jag alltid domäner av Loopia, nu är det dock Binero som gäller, där man kan iaf koppla flera domäner till samma konto KOSTNADSFRITT.
Stort beröm till BINERO.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Loopia har fakturerat mig men sedan inte registrerat... -bland annat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag förstår inte hur de kan stänga av ett konto, såvida det inte var så att han överskred sin kvota men isåfall bör de ha stängt hans konto innan underhållet gjordes.
Hur kan det spela någon roll huruvida han lagrar mail eller inte, bara han ligger inom diskbegränsningarna? Om Loopia inte har nog med utrymme så är det väl dags att de köper in fler diskar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fick tyvärr också höra att de inte hade fått några ägarbytesblanketter via fax för flera domäner, och jag vet att det blev faxat rätt. Deras "registry" verkar ha lite för mycket att göra eller så är det något fel på deras fax. Å andra sidan är ju deras påslag för ett .se ägarbyte 0:-.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|