Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia är inte kloka

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-05, 12:44 #11
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Det här är nog bland det värsta jag har hört. Radera ett konto utan förvarning? Jag hade nog besökt Loopia kontoret och det hade inte varit kul för de.

För övrigt så har jag haft dåliga vibbar från Loopia men efter detta så exisiterar inte loopia för mig.
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 14:04 #12
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Lustigt, man kan nästan tro att flera här i tråden har små egna agendor. Tur att det här är seriösa webmaster network där sådant inte förekommer. Det är ju tex inte bara löner som är dyrt utan även hårdvara. Det problemet finns det som bekant flera olika lösningar på.

Ang. loopia så upplever jag inte de har några större kommunikationsproblem även om det (tyvärr) inte är samma nivå som innan Jonathan slutade. Jag skickade senast ett mail till dem innan jul nångång och fick svar i mellandagarna om att det mailet var vidarebefodrat till rätt (registry) email. Därifrån fickjag svar ett par dagar efter nyår. Inte direkt supersnabbt, men hade det varit tokbråttom hade jag ringt direkt.

Att de tar bort/mixtrar med kunders inställningar låter ju rätt allvarligt däremot. Frågan är dock om de inte har en bra förklaring till detta om de får för sig att komma till tals...?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 14:28 #13
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Som sagt, de är inte kloka. Fick precis ett svar till från dem.
Inte ens en ursäkt. Inget "det ska inte hända igen". Inget svar på min fråga när det skedde och inget svar på min fråga hur de kunde göra detta utan att informera mig.

Mitt något syrliga mejl:
Citat:
Nu har jag kollat och mejladressen fungerar ju inte, är ni inte kloka? Vad
tror ni det är jag betalar er för, det är ju för tillgänglighet?!
Hur länge har den varit nere och hur kan ni ta ner den utan att varken fråga
eller informera mig??
Deras svar
Citat:
Hej Max,

Vi gjorde ett serverundehåll på vårt e-postkluster och då kontrollerade vi
e-postadresser som lagrade mycket innehåll och samtidigt inte hade någon
aktivetet (inloggningar) samt oläst mail ifrån en lång period.

Om du använder ett e-postkonto som skickar vidare e-post utan att du själv
läser/raderar de kopior som lagras hos oss så belastar det vår e-postserver
och även våra andra kunder. Om du använder ett konto som enbart skickar
vidare e-post så behöver du skapa ett e-postalias och det kan du göra
inifrån din Mail-Admin.

Återkom gärna om ni har några frågor eller funderingar.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 14:59 #14
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Kanske vore värt att börja från andra hållet. Max, hur har du lyckats lagra så mycket data på e-post servern? Antar att någon tjänst du kör ligger bakom detta.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 15:36 #15
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Citat:
Originally posted by end@Jan 5 2008, 15:59
Kanske vore värt att börja från andra hållet. Max, hur har du lyckats lagra så mycket data på e-post servern? Antar att någon tjänst du kör ligger bakom detta.
Du menar att om det bara är tillräckligt mycket epost så är det ok för dem att stänga av kontot utan att fråga först eller ens informera mig om att det skett?

Jag vet inte hur mycket det varit. I början när jag tog över projektet så använde jag deras webbmejl, men lade sedan någonstans in att det gjordes forward till en annan adress på min egen mejlserver. Det är ju inte glasklart i loopias användargränssnitt, men uppenbarligen gjorde jag det på fel ställe så att mejlen både lagrades och vidarebefordrades, men det kan ändå inte ha varit mer än några tusen mejl utan attachments.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 16:00 #16
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Loopia har "glömt" att fakturera mig för nu-domäner som sedan avregistrerats. De sa utan omsvep att de inte fakturerat, men att jag fick skylla mig och att ansvaret var mitt.

Behöver jag säga att vi inte använder Loopia för domänregistreringar längre, och har skaffat oss bättre domänkoll
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 17:33 #17
Inkos Inkos är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 49
Inkos Inkos är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 49
Förr köpte jag alltid domäner av Loopia, nu är det dock Binero som gäller, där man kan iaf koppla flera domäner till samma konto KOSTNADSFRITT.

Stort beröm till BINERO..
Inkos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 18:01 #18
Interfaces avatar
Interface Interface är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Interface Interface är inte uppkopplad
Medlem
Interfaces avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
Loopia har fakturerat mig men sedan inte registrerat... -bland annat.
Interface är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-05, 22:58 #19
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag förstår inte hur de kan stänga av ett konto, såvida det inte var så att han överskred sin kvota men isåfall bör de ha stängt hans konto innan underhållet gjordes.

Hur kan det spela någon roll huruvida han lagrar mail eller inte, bara han ligger inom diskbegränsningarna? Om Loopia inte har nog med utrymme så är det väl dags att de köper in fler diskar.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-06, 11:08 #20
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Fick tyvärr också höra att de inte hade fått några ägarbytesblanketter via fax för flera domäner, och jag vet att det blev faxat rätt. Deras "registry" verkar ha lite för mycket att göra eller så är det något fel på deras fax. Å andra sidan är ju deras påslag för ett .se ägarbyte 0:-.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017