FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom jag stavar som en kråka skulle jag gärna vilja köra en rättstavningskontroll på min webbutik. Finns det något verktyg för som klarar att göra det? Att gå igenom produkt för produkt i Word är inte möjligt....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, jag känner tyvärr inte till något sådant program men kanske kan du vända ditt problem till något positivt för både dig och dina kunder. Kanske en typ av tävling som går ut på att premiera den kunden som kan finna ett stavfel eller liknande. Då premieras denna kund med kanske en rabattkod. Alltid viktigt att involvera besökaren i besöket. Nu kanske denna tävlig inte är den bästa men det är nog en någorlunda sund tanke. Svårt att tro, att du skulle få negativ respons på detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, det är ju en idé men jag skulle helst inte att lägga jobbet på kunderna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske låter spydigt men är det inte värt att försöka lära sig att stava?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det enda jag kan komma på är väl att du kör all skriven text genom stavningskontrollen i Word eller liknande. Lite bökigt kanske. Du skulle kanske kunna mata allting till en ordlista som går att kontrollera via terminalkommandon men det är långt utanför min cirkel av kunskap.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
htiawe: Men det är nog bättre att anlita någon (en släkting?) för att korrekturläsa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag själv använder mig av en korrekturläsa till alla mina jobb, blir bäst så
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om jag förstår dig rätt men har inte Firefox ett blugg in för rättstavning för det man skriver i formulär etc? (Vet dock inte om det är nå bra)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|