FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tänkte köpa en domän och försöka mig på det omöjliga att starta ett forum från scratch.
Forumet handlar om att folk kan komma och ställa en fråga inom en nischad grej, exempelvis smink. Ska jag då regga sminkfraga.se eller sminkfragor.se om jag måste välja? Vilken anser ni vara bäst? Singular eller plural? Mitt forum ska inte handla om smink men det förstod ni säkert... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag skulle ha kört plural, eftersom det bäst beskriver vad som finns på forumet. "Kom till oss och läs våra sminkfrågor" och "Kom till oss och ställ dina sminkfrågor"... Jag tycker det känns bäst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Sminkfrågor.se av den enkla anledningen att det låter bättre.
EDIT: Får man fråga vilken plattform du ska köra på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har inte så bra koll på vilka forum som är bäst lämpade. Möjligheten att flytta trådar smidigt genom admingränssnitt är ett krav men i övrigt behöver det inte vara så avancerat. Några bra förslag?
Har ett windowskonto hos Loopia med stöd för asp och php. Vet att det inte är optimalt men det funkar säkert. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nä, det har jag egentligen inte utan är också ute efter ett bra forum. SMF (simple machines) har blivit rätt populärt på sistone medan phpbb har fallit tillbaka känns det som. Sen har väl phpBB dragits med en del säkerhetsproblem, men senaste versionen phpbb3 verkar rätt trevlig.
Dessa är väl att välja mellan (om du ska köra php): Open source phpBB punBB SMF Kostar: IPB V bulletin |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|