Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Köpa sponsrade länkar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-17, 10:14 #11
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Visst kan man göra det själv, det är bara en fråga om hur du vill spendera din tid och hur mycket du orkar sätta dig in i det? För om du inte verkligen blir insatt och jobbar rejält med det så kommer du knappst att slå någon av de mer framstående professionella firmorna.

Skillnaden är att specialister på sponsrade länkar lägger lång tid på att skapa adgroups och hitta olika relevanta konverterande nyckelord som sedan utökas eller sorteras bort beroende på kampanjutvecklingen. Det är inte ovanligt med över 15 000 ord i en större kampanj, har du tid att analysera och administrera en sådan kampanj?
Vidare, klarar du av att fixa unika annonstexter för 1000 tals olika nyckelord som verkligen uppmanar folk att klicka om de vill köpa (och bara då).

Vidare görs ofta omfattande nyckelordsanalyser för att få fram även negativa ord och begrepp; detta för att skydda och undvika onödiga klick och kombinationer som du inte vill betala för.

Tror i alla fall att det är svårt att som privatperson konkurrera med professionella aktörer på området. Men varför inte köra 6 månader och testa så kan du ju konsultera olika specialister inom sponsrade länkar vid eventuellt uteblivna resultat..
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-20, 09:17 #12
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Maccke@Dec 17 2007, 11:14
Visst kan man göra det själv, det är bara en fråga om hur du vill spendera din tid och hur mycket du orkar sätta dig in i det? För om du inte verkligen blir insatt och jobbar rejält med det så kommer du knappst att slå någon av de mer framstående professionella firmorna.

Skillnaden är att specialister på sponsrade länkar lägger lång tid på att skapa adgroups och hitta olika relevanta konverterande nyckelord som sedan utökas eller sorteras bort beroende på kampanjutvecklingen. Det är inte ovanligt med över 15 000 ord i en större kampanj, har du tid att analysera och administrera en sådan kampanj?
Vidare, klarar du av att fixa unika annonstexter för 1000 tals olika nyckelord som verkligen uppmanar folk att klicka om de vill köpa (och bara då).

Vidare görs ofta omfattande nyckelordsanalyser för att få fram även negativa ord och begrepp; detta för att skydda och undvika onödiga klick och kombinationer som du inte vill betala för.

Tror i alla fall att det är svårt att som privatperson konkurrera med professionella aktörer på området. Men varför inte köra 6 månader och testa så kan du ju konsultera olika specialister inom sponsrade länkar vid eventuellt uteblivna resultat..
Nu pratar jag inte om kampanjer med 15.000 sökord, det här handlar om en "järnaffär" . . Som bli uppringda av några muppar som vill sälja sonsrade länkar.

Jag tro att man kan göra det här mycket bättre än många SEO företaget som uppbarligen inte är särskilt seriösa av sej... Därav är risken att man ingår samarbete med fel aktör skyhög, att man bara bli lurade på pengar.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-20, 13:58 #13
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Visst kan man göra det själv, det är bara en fråga om hur du vill spendera din tid och hur mycket du orkar sätta dig in i det? För om du inte verkligen blir insatt och jobbar rejält med det så kommer du knappst att slå någon av de mer framstående professionella firmorna.

Skillnaden är att specialister på sponsrade länkar lägger lång tid på att skapa adgroups och hitta olika relevanta konverterande nyckelord som sedan utökas eller sorteras bort beroende på kampanjutvecklingen. Det är inte ovanligt med över 15 000 ord i en större kampanj, har du tid att analysera och administrera en sådan kampanj?
Vidare, klarar du av att fixa unika annonstexter för 1000 tals olika nyckelord som verkligen uppmanar folk att klicka om de vill köpa (och bara då).

Vidare görs ofta omfattande nyckelordsanalyser för att få fram även negativa ord och begrepp; detta för att skydda och undvika onödiga klick och kombinationer som du inte vill betala för.

Tror i alla fall att det är svårt att som privatperson konkurrera med professionella aktörer på området. Men varför inte köra 6 månader och testa så kan du ju konsultera olika specialister inom sponsrade länkar vid eventuellt uteblivna resultat..
Nu pratar jag inte om kampanjer med 15.000 sökord, det här handlar om en "järnaffär" . . Som bli uppringda av några muppar som vill sälja sonsrade länkar.

Jag tro att man kan göra det här mycket bättre än många SEO företaget som uppbarligen inte är särskilt seriösa av sej... Därav är risken att man ingår samarbete med fel aktör skyhög, att man bara bli lurade på pengar.
Tja fast med de kunskaper du besitter så kan du väl skilja på äpplen och päron ?
För övrigt så är korrekt term för detta SEM = Search Engine Marketing, men om bolaget erbjuder även SEO så blir det klurigt vad man skall kallat.

Är det som så som du beskriver att det inte finns mycket att hämta för en järnaffär så blir det ju bara ytterligare en fördel för en seriös tredjepart utöver det som redan skrivits i tråden.
Det tar ju lika lång tid att lära sig ALLT oavsett mängden tillgång till nya prospekt via Google eller hur ?

O andra sidan om det nu finns sökvolymer på just er marknadsområde så har man ju en hel del artiklar på en järnaffär som man kan testa
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 10:47 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Originally posted by -klein@Dec 20 2007, 10:17
Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Visst kan man göra det själv, det är bara en fråga om hur du vill spendera din tid och hur mycket du orkar sätta dig in i det? För om du inte verkligen blir insatt och jobbar rejält med det så kommer du knappst att slå någon av de mer framstående professionella firmorna.

Skillnaden är att specialister på sponsrade länkar lägger lång tid på att skapa adgroups och hitta olika relevanta konverterande nyckelord som sedan utökas eller sorteras bort beroende på kampanjutvecklingen. Det är inte ovanligt med över 15 000 ord i en större kampanj, har du tid att analysera och administrera en sådan kampanj?
Vidare, klarar du av att fixa unika annonstexter för 1000 tals olika nyckelord som verkligen uppmanar folk att klicka om de vill köpa (och bara då).

Vidare görs ofta omfattande nyckelordsanalyser för att få fram även negativa ord och begrepp; detta för att skydda och undvika onödiga klick och kombinationer som du inte vill betala för.

Tror i alla fall att det är svårt att som privatperson konkurrera med professionella aktörer på området. Men varför inte köra 6 månader och testa så kan du ju konsultera olika specialister inom sponsrade länkar vid eventuellt uteblivna resultat..
Nu pratar jag inte om kampanjer med 15.000 sökord, det här handlar om en "järnaffär" . . Som bli uppringda av några muppar som vill sälja sonsrade länkar.

Jag tro att man kan göra det här mycket bättre än många SEO företaget som uppbarligen inte är särskilt seriösa av sej... Därav är risken att man ingår samarbete med fel aktör skyhög, att man bara bli lurade på pengar.

Tja fast med de kunskaper du besitter så kan du väl skilja på äpplen och päron ?
För övrigt så är korrekt term för detta SEM = Search Engine Marketing, men om bolaget erbjuder även SEO så blir det klurigt vad man skall kallat.

Är det som så som du beskriver att det inte finns mycket att hämta för en järnaffär så blir det ju bara ytterligare en fördel för en seriös tredjepart utöver det som redan skrivits i tråden.
Det tar ju lika lång tid att lära sig ALLT oavsett mängden tillgång till nya prospekt via Google eller hur ?

O andra sidan om det nu finns sökvolymer på just er marknadsområde så har man ju en hel del artiklar på en järnaffär som man kan testa
Tankegången finns väl att köpa en större mängd sposonrade länkar.. Börja få ett bra underlag ifrån google analytics att använda för ändamålet.

Så börja få en bra bild på vad som ger trafik. Så någon form av test skall väl göras under 2008 och se vad skillnaden blir.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 11:12 #15
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Lycka till med detta då när det väl beger sig.

Här kan du få en länk till sökordsverktyget som finns i kontot men denna ligger utanföroch är publik för alla.

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017