FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
ponting..tack för tipset. Viss credit måste stå kvar, pga open source grejen...
htiawe: Titeln gäller inte längre..nu är jag borta nästan helt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Öppen källkod, är att du vist kan ta bort php nuke,det har jag gjort i min metakod.
Det bör inte skapa problem,men google kommer/? tror det är php nuke portal, du kan lägga in om du vill reklam för php nuke i footern,men jag har inte nån stans det står php nuke och det har inte hänt något på dom senaste 8 åren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Sökord skall vara relavant till texten i sidan.
Det viktigaste sökordet först,max 12 st. Lägg ej in sökord som ej är relavanta, tänk ordentligt? vad söker folk på? Om dom letar efter habo. Man skall ej ha: uppdatering varannan dag, då måste du verkligen ge Google något nytt på sidan, varann dag. det passar mer på forum,spelportaler,dating, o.sv. Sen läs lite om seo, seo är aktivt arbete för att nå dit man vill. Byt länkar med sidorn inom samma område. Byt med realaterade sidor då kommer man långt, sen eftersom jag är sveriges största Länkkatalog (1700st,sverige,usa,indien)ägare,så varför inte några sådana länkar till sidan. Det finns länkkataloger som passar dit ändamål som en fisk i vatten,dock ska man tänka på Länkkataloger är långsamma länkar, bloggar är snabba länkar. Några Sateliter som stödjer din sida är ju inte så dumt med,blogg? Lycka till, Tina Ponting, åre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur menar du med att inte ha uppdatering varannan dag?
Frekventa uppdateringar är bra för rankingen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Tina!
Du har rätt i att meta tag -credit kan kanske tas bort , (footer credit till Nuke är kvar) tog bort saker du föreslåg. Jag upplever att sidan uppdateras automatiskt, för alla kommentarer och inlägg, nya Håbolänkar, evenemangskalender grejer räknas som uppdateringar, eller? I ärlighetesn namn upplever jag att seo är en alltför stor mumsbit för mig att fördjupa sig i (tidsbrist). Jag gjorde vissa saker såsom robots.txt, sitemap etc..men dert verkar att Google robotar undviker Portalen. (enligt Gogole Analytic/Diagnostic är dessa ok). En gång blev tror jag en robot blockerad av Portalens skyddsprogram, kanske detta gör att alla googlebots undviker sidan? Det konstiga är att jag hade top3 placering, där låg jag stadigt till. Har även en massa referrers. Ok, i början handlade mer om fastigheter/mäklare därav namnet BålstaBo,men sedan 3 år gick jag över till Nuke om HåboPortalen grej med allt om Håbo Men inga dessa kan förklara varför sidan föl ur indexet... Även det är konstigt i sig..för söker du tex affärer Bålsta i google, kommer min sida upp först, men inte den riktiga artikelsidan utan den printvänliga sidan. Bara nästan dessa är kvar....Fast ändå inte, för söker man på internettips för pensionärer i Google kommer artikelsidan upp först! Fattar ingenting! Duplicate content ...startade någon månad sedan några automatiska bloggar (Bloggportalen tex) som tar in Portalens innehåll via RSS. Trodde det skulle hjälpa för folk att hitta till sidan, samt sprida innehållet. Kan dessa i sig göra att Portalen inte indexeras längre? PR är oförändrad! Även det gör att det är svårt att ange en/två orsak varför min sida försvann i intet! Google borde ha en automatiskt tjänst där man i såna fall skriver in sin url och kommer ett autogenererad svar tillbaka med förklaring varför indexeringen avslutades, vad göra etc...detta vore kanon, för annars fumlar man bara i mörkret, som är kanske meningen vi ska göra enl. Google? En bifråga: ur sökordsperspektiv, trodde jag att det är bättre att särskriva portalens namn (Håbo Portalen) eller ska man skriva, som det bör, ihop? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, men du kan ju börja med att:
1. Kod:
User-agent: * Disallow: /ALLA UTSKRIFTSVÄNLIGA SIDOR 301:a balstabo.nu till haboportalen.se 3. Ta bort dina bloggar med samma innehåll |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Ponting: Jag är säker med i några v dina kataloger...
Daniel: 1. Där börjar mina problem ![]() Hur Disallow:a de utskriftsvänliga sidorna i PhpNuke? där ingår dem i modulen News som innehåller de riktiga sidorna. En print friendely sida kn se ut så här: http://www.balstabo.nu/modules.php?n...=print&sid=568 2. 301 Balstabo.nu har en massa databaser, sedan undermappar med Forum etc...så en flytt till haboportalen.se lär ta tid för mig med mina kunskaper. 3. Bloggar Nu är dem borta... Fast....desa bloggar hade dem bästa placeringarna när man sökte på namnet HåboPortalen. Nu försvinner även dessa...lite vemodigt... Ärligt talat tror jag (är sommest pessimistiskt lagd) på en kaos teori när det gäller Google serp. Systemet börjar bli så komplex att en parameter förändring (även en oskyldig) kan orsaka följder som ingen kan förutse eller simulera.... Tack för era tips, nu bara vänta några månader eller? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle ta och gå in på: google webmsters,lägga upp den där, då går det fort med ny indexering.
Sen lägga till: sitemap:http://www.xml-sitemaps.com/ den som är Absolut viktigast är xml sitemap,dom andra om man vill,sen är det att vänta ett par dagen, gå in google webster och kolla om google boot har hälsat på. Lägg in:301 från gamla till nya, enklast i ditt skede nu,sen kan du byta om,.flytta eller något till sommaren när du är säker på google boot hämtat allt. Jag har haft en 301 nu år fem år.....funkar fortfarande........ Maila, om det mer hjälp, pm, så löser vi det. Sen kan vi välja ut några lämpliga Länkkataloger för din sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
I Google Diagnostic minskar antalet 404-fel. För någon dag sedan var det 2603 st sidor som inte hittades (inklusive http://www.balstabo.nu/index.php sidan), nu är siffran nere på 1316 st....men varför hittas inte dessa sidor är den stora frågan! dem ligger kvar där dem har legat sedan flera år!
Dessa kan indikera fel i sitemap.xml, men där står att filen hämtades för 21 timmar sedan och stauset är OK. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att statusen är OK indikerar väl bara att sitemapen finns, inte var länkarna pekar. Öppna din sitemap och kontrollera några av länkarna du får 404 på och se att det inte är fel i sitemapen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|