FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Finns det någon risk att byte av webbhotell kan påverka den position en sida får på Google och andra sökmotorer negativt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har ingen betydelse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, det påstås vara så.
En sida för Sverige bör ligga på ett webbhotell med svenska ip-adresser för att ranka bra på "svenska" Google. Byte mellan två svenska webbhotell bör dock inte påverka.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har själv upplevt vid två tillällen position-loss, som sedan tagit sig upp igen.
Just i samband med flytt utav sidor. Om det bara är en ren slump eller påverkas minimalt har jag mindre kunskap om dock. Hur som helst så tog det inte allt för lång tid att ta sig tillbaka igen, utan att behöva oroa sig över något. Kör på ![]() Edit: Oftast flyttar man av en bra anledning. Sidan är för seg, sidan fungerar inte alls, osv. Så får ses som en vinst hur man än gör och faller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har bytt webbhotell ett par gånger för samma sida och när jag var nära på helt ny på nätet till och med domän pga kombinationen nybörjarmisstag och oseriösa aktörer. Ingen av förändringarna har dock lett till några större problem vad gäller rankingen på sökmotorerna.
![]() |
Svara |
|
|