Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Loopia eller Binero?`

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-25, 13:47 #21
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Hade en polare som beställde webbhotell från Binero igårkväll (lördag) kl 23:55.

Han fick tillgång till ALLT samma dag.

Det är vad jag kallar service.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 14:08 #22
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
23:55 då är det ju bara 5 min till dagen är slut.

5 min, det måste vara rekord.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-25, 17:51 #23
elitassons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elitassons avatar

Galet snabbt, yepp.
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 02:23 #24
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Binero.

Om inte annat så för rebellen Jonathan!

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 17:29 #25
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
EmilIsbergs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wackerberg
Om det inte blir bättre möjligheter att administrera via kontrollpanelen.
Vad är det för möjligheter som du vill ha med i kontrollpanelen Loopia Kundzon?

Citat:
Originally posted by -Wackerberg@Nov 25 2007,01:29
De har inte hänt mycket, om än något, på några år.
Det stämmer att vi under flera år har varit låsta och inte fått göra några förändringar med den inarbetade Loopia Kundzon. I år har vi med Mamuts hjälp fått både tillstånd att göra de förändringar vi vill göra, möjligheten att göra massor med förändringar samt också en hel del med tips och idéer från Mamuts egna produkter.

Det vi arbetat med hittills i år har varit att förbättra systemet i grund och ta bort de buggar som varit där i flera års tid.
Bland annat det som du beskriver att man genom att ta bort ett domännamn och lägga till den på nytt med "Flytta befintlig domän" så tappas konfigurationen att vi ska förnya domännamnet. Nu vet jag inte om det är just det som du råkat ut för, men om du (eller någon annan) känner till en begränsning i Loopia Kundzon se till att vi får reda på det.

Framöver kommer vi också att uppdatera Loopia Kundzon rent utseendemässigt och vi har massor med nya funktioner och möjligheter som vi kommer att tillhandahålla i den nya versionen av Loopia Kundzon (naturligtvis utan att försämra smidigheten och möjligheten till översikt).

Citat:
Originally posted by -Wackerberg@Nov 25 2007, 01:29
Jo det finns en del DNS-hanteringen är väldigt dålig, inte i närheten av vad deras gratis dns-tjänst klarar av.
Jo, det finns ingen som arbetar hos Loopia idag som inte vill se samma möjligheter i Loopia Kundzon som man redan har i LoopiaDNS.
Supporten kan dock hjälpa till med de flesta DNS-inställningar och vi har möjlighet att ta fram förslag på det mesta kunder kan tänkas vilja ha när det gäller DNS-mässigt.
Vi på Loopia är på framkant när det gäller DNS-hanteringen och var faktiskt specialinbjudna till RIPE-55 för att prata om just DNS-lösningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Wackerberg
Ett annat dumt exempel är att du i kontrollpanelen kan skapa en databas, när du skapar den väljer du storlek, vill du sedan ha större databas är du tvungen att ta bort databasen och skapa en ny vilken kommer att kosta (nu har jag inte frågat supporten om detta, men det är så jag uppfattar systemet).
Ojdå, du borde ha frågat supporten för du har tyvärr missförstått systemet lite.

Det är helt riktigt att du bestämmer hur mycket av hemsidesutrymmet som du ska lägga på databasen i samband med att du beställer databasen och att du i dagsläget inte kan ändra den fördelningen från Loopia Kundzon.
Du ska dock inte ta bort databasen och skapa en ny för att ändra storleken som ju faktiskt tar bort din befintliga databas med tabeller och inställningar som du har gjort. Hör av dig till oss istället på [email protected] med kundnummer för ditt konto och hur du vill fördela ditt utrymme så kommer vi att ställa in det direkt utan att ta bort databasen.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 17:52 #26
EmilIsbergs avatar
Medlem

Medlem
EmilIsbergs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ett annat dumt exempel är att du i kontrollpanelen kan skapa en databas, när du skapar den väljer du storlek, vill du sedan ha större databas är du tvungen att ta bort databasen och skapa en ny vilken kommer att kosta (nu har jag inte frågat supporten om detta, men det är så jag uppfattar systemet).

Stämmer det där? Verkar ju helt vansinnigt om det fungerar så på ett seriöst webbhotell...
Nej det stämmer inte. Vi har inte någon möjlighet i Loopia Kundzon att ändra fördelning mellan databas, FTP-plats och e-post, men det är bara att höra av sig via e-post till oss på [email protected] så ändrar vi det omgående. Det är också bara en rapport-gräns så det går bra att fylla en databas med mer data än vad man har fördelat utrymme till. Utrymmet kommer att rödmarkeras i Loopia Kundzon när det överskrids, men det är ingen fast gräns.
Och det är först när hela webbhotellspaketets utrymme överskrids som vi får larm om överskridandet.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Min egen personliga sida kör jag på ett halvbudgethotell på andra sidan Atlanten och där kan man skapa hur många databaser man vill och utrymmet för webbmail, filer och databas räknas helt enkelt samman. Att göra på annat vis förstår jag knappast poängen med.
Rent prestandamässigt är det ingen skillnad mellan att ha en databas med en miljard olika tabeller (med prefix för olika kategorier) och att ha flera olika databaser med mindre antal tabeller, utan det har med olika design att göra. Designen att det bara skulle vara enstaka MySQL-databaser per konto gjordes för rätt många år sedan nu, men det är en begränsning som fortfarande finns kvar.

Det finns massor med saker vi på Loopia vill förändra, men vi är fortfarande ett litet bolag och även om vi vill förändra hela världen kommer vi att göra det ett fåtal steg i taget.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 18:32 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Rent prestandamässigt är det ingen skillnad mellan att ha en databas med en miljard olika tabeller (med prefix för olika kategorier) och att ha flera olika databaser med mindre antal tabeller, utan det har med olika design att göra. Designen att det bara skulle vara enstaka MySQL-databaser per konto gjordes för rätt många år sedan nu, men det är en begränsning som fortfarande finns kvar.
Just därför är det märkligt att man inte erbjuder den möjligheten från start samt räknar samman utrymmet man använder för mail, FTP och databas istället för att man måste sätta fixa tal. Även om det rent prestandamässigt inte har någon som helst betydelse så underlättar det rent praktiskt om man har flera sajter med många tabeller (jag vet, man kan använda prefix men det kan ändå bli en lång lista).
Oläst 2007-11-26, 19:53 #28
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Det finns väl ett visst säkerhetstänk bakom att ha flera olika databaser också. Jag har hellre mina siter utspridda på olika databaser utifall att någon skulle attackeras, då är det bara en databas som skadas och som man behöver fokusera på.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 20:31 #29
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av EmilIsberg
Citat:
Originally posted by -Wackerberg@Nov 25 2007, 01:29
Om det inte blir bättre möjligheter att administrera via kontrollpanelen.

Vad är det för möjligheter som du vill ha med i kontrollpanelen Loopia Kundzon?
...
Framöver kommer vi också att uppdatera Loopia Kundzon rent utseendemässigt och vi har massor med nya funktioner och möjligheter som vi kommer att tillhandahålla i den nya versionen av Loopia Kundzon (naturligtvis utan att försämra smidigheten och möjligheten till översikt).
Jag efterlyser bättre dns-möjligheter och ett tydligare system om det du just nu upplyste mig med. Det ska inte behöva gå via supporten att få det förklarat för sig att storleken inte är fix. Bra DNS-lösning till webbhotell är inte längre extratjänst utan något som bör ingå i basprodukten. Hoppas att Mamut kommer att hjälpa er i utvecklingen och inte stjälpa.

Citat:
Ursprungligen postat av EmilIsberg
Vi på Loopia är på framkant när det gäller DNS-hanteringen och var faktiskt specialinbjudna till RIPE-55 för att prata om just DNS-lösningar.
Hoppas att er kunskap om dns-systemet bind-dlz kommer webbhotellskunderna till nytta snart!

De gånger jag kontaktat loopias support har det fungerat ypperligt. De har brytt sig om att lösa min problem, oavsett om de vart något mindre fakturaproblem eller större problem. Att problem inte ska hända är för mig naturligt. Trots att supporten fungerar kanon(!) vill jag ibland dock inte behöva kontakta supporten för att systemet inte är tillräckligt tydligt.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-26, 21:17 #30
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by htiawe@Nov 26 2007, 19:53
Det finns väl ett visst säkerhetstänk bakom att ha flera olika databaser också. Jag har hellre mina siter utspridda på olika databaser utifall att någon skulle attackeras, då är det bara en databas som skadas och som man behöver fokusera på.
Den här frågan var uppe i en annan tråd för ett tag sedan och då pratades det om att antalet samtida anslutningar till varje databas var en begränsning och därmed inte så lyckat att ha en databas till flera webbplatser. Dock vet inte jag om det stämmer.
  Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017