FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Visst kan man få huvudvärk ibland, men det har med skärmen att göra.
Ställer du om ljuset mycket så kan du känna det direkt som mycket värk, så skulle nog säga att du får mer eller minde värk beroende på hur nära du sitter samt ljusstyrka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Som många sagt ögonen. Men jag också lärt mig att det beror på hur man sitter. En bra stol är a-o. Sitter man dåligt kan det också ge huvudvärk.
Jag hade ofta huvudvärk tidigare, men bättre stol kombinerat med regelbundning träning gjort att jag mycket mer sällan har huvudvärk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Sitter en hel del jag också, det blir ju i princip 8 timmar om dan på jobbet (minus lite pauser här och där) samt ett par timmar hemma också. Har inte upplevt några problem än iaf och hoppas man ska slippa det såklart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Allting började med att jag skaffade Call of Duty 4 sen blev jag åksjuk hela kvällen och huvudvärken har hållt i sig hela veckan. Nu verkar den ha försvunnit hoppas bara att den inte kommer tillbaka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu har det blivit bättre efter att jag föröskt minska mitt kaffeintag; men många helger (då jag sällan dricker kaffe) har jag haft huvudvärk och illamående. Vet inte om det berodde på koffeinet eller något annat.
Hur har du det med belysningen runt om? Kanske kan det hjälpa att justera bakgrundsbelysningen, som blir mindre jobbig. Hur är ventilationen? Dålig ventialation kan ge torr luft som torkar ut ögonen och även ge huvudvärk. Det kan också vara bra att ta en paus åtminstone varannan timme och röra på sig lite i några minuter. Gärna gå ut och få lite frisk luft i ett par minuter om du har möjlighet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jonny: Huvudvärken på helgerna beror på att du inte dricker kaffe och att du eventuellt inte dricker vatten samtidigt. Koffein är urindrivande och beroendeframkallande (som vi alla vet) och när du inte dricker det under säg en helg så börjar kroppens avgiftning vilket bidrar till att man får abstinens genom huvudvärk, trötthet, humörsvängningar osv.
Jag har samma problem då jag dricker nästan fruktansvärda mängder kaffe på jobbet medans jag är för lat för att koka hemma, så det är alltid en helt underbar huvudvärk som sträcker sig från lördag till söndag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kika på dina inställningar för uppdateringsfrekvensen på skärmen. Om den är för låg kan man uppfatta att skärmen flimra och det kan ge mig huvudvärk.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Sedan vi installerade luftvärmepump med avfuktare och nån "plasma" mojäng som rengör luften så har det blitt mycket bättre. Tidigare fick man ont i skallen rätt fort.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|