FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Klein - Det är inte min erfarenhet, jag vet de facto att man utreder, och får till fällande domar på det. Sedan att bevisläget ofta är svårt är en sak som är uppenbart försvårande...
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har fått med mig ett decimeterlångt metallobjekt på SAS inrikes för något år sedan utan vidare kontroll.
"Vad har du där?" "En penna" Jag trodde att det var en penna, det visade sig sedan vara något helt annat som visserligen var ofarligt, men det kunde lika gärna ha varit en kniv.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Citat:
Även om vi skulle ha en T34 i varje gathörn och brunnskjortade patrioter som upprättade den perfekta faciststaten, så skulle vi knappas få ett säkrare samhälle. Att påstå att man har perfekt säkerhet skapar bara utmaningar för dem som vill testa systemet. Se bara på den där killen som gjorde dataintrång på ett antal utlänska amadasdöres epost adresser... När inte fick gehör för vilken jättebugg han hade hitta, så började han hacka systemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Något annat som hade varit kul att se ifall de har är daglig back up som de lovar =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Polisen går inte ens in på förundersökning när det gäller bedrägerier på internet och avskriver polisanmälan.
De saknar väl helt enkelt kompetensen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är utan tvekan många anmälningar som läggs ner, men inte alls. Desto fler anmälningar som kommer in angående bedrägerier på internet desto mer syns det i statistiken. Och när det blir för stort i statistiken måste Polisen helt enkelt skaffa sig bättre kompetens. Kontentan är: anmäl alltid bedrägeri, försök därtill osv, så tvingas Polisen lägga mer resuser på det på sikt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Blackwater är ju fullkomligt obegripligt i mina ögon, men det är "big money" som styr det också...
![]() |
Svara |
|
|