FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Funderar över att köpa en macbook via ett förmånligt erbjudande på 7000 SEK eller en dator från zepto, se.zepto.com.
Hur bra är zepto egentligen? Vad rekomenderar ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bra erfarenhet av zepto förutom lite småglapp i tangentborden i form av att de inte riktigt passar och buktar ut lite.
Förhoppningsvis något de fixat numera annars bra och trevliga att ha och göra med men vissa ärenden tar lite tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Rekommenderar dig till att välja Macbooken.
Utav många anledningar, du har fler valmöjligheter med en Mac, tex. om du skulle sakna Windows med din Mac så kan du alltid installera/köra windows applikationer med Boot Camp, Parallells Desktop, Crossover Office eller VMWare Fusion. Har själv en Macbook och har aldrig upplevt något så stabilt och krasch fritt system som med OSX, har fått "blåskärm" (Ja, den är blå ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Edit: Vet inte om det är moms eller inte. Vilken zepto rekomenderar ni. Jag prioriterar främst att det ska gå att spela på(grafik) och sedan designen.
Det här är zepton jag funderar på Znote 3415W - Spel: Konfiguration 160GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit Inget operativsystem Tangentbord Znote 2x25W/3x15W Svart SE SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare 15,4" WXGA 1280x800 - 3415W NVIDIA® Geforce 8600M GT 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7250 800MHz 2MB 2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM 9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W Inbyggd Bluetooth 8.915 kr vet inte om det är med moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Någon som vill ge något tips?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Beslutet måste du själv ta. Jag har själv en Zepto som jag köpte för några år sedan. Den har fungerat okej och det är ganska schyssta grejer i den. Dock har jag haft många problem med den, men många har "jag orsakat" själv så jag kan inte skylla allt på datorn. Antar att de köper komponenter direkt från Kina och Taiwan. Jag bytte bland annat ut tangentbordet till ett från lenovo som passade perfekt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag köpte en Zepto för nått år sen som fungerar utmärkt förutom att batteritiden blivit ganska dålig. Från att ha runt 4 timmar klarar den 1½-2 timmar nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Det blir en macbook =)
|