FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
http://www.bahnhof.se/data/filestorage/pre..._pm1_3d55cc.pdf
http://kund.bahnhof.se/pub/forelaggande071017.pdf Vad är Skattverket ute efter? (förutom skatter såklart - vad exakt syftar det till att beskatta?) |
|||
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Skall bli intressant att se vart det tar vägen. Ändamålsglidningen är otäck men jag vet inte om den är applicerbar här egentligen?
|
||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Då vet jag vad vi har att vänta oss, fick en liknande begäran. Ska bli ett nöje att lämna uppgifterna i pappersform till dom, då deras önskan om att erhålla uppgifterna elektroniskt inte kunde mötas. Helst då via fax. =)
Dessutom, precis som bahnhof skriver, vem här tror att vi som har (bla) en dnsserver lagrar alla ändringar som görs flera år tillbaka? |
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag blir ledsen när jag läser sånt här.
Det är sånt slöseri med tid & våra skattepengar. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Najk - Nu kan jag inte svara på den förfrågan som ställts till er, men annars förvånar det mig inte att det är just Bahnhof som denna begäran ställts till. Då de faktiskt är lite speciella i sammanhanget. De driver ju faktiskt en Toppdomän !! vars avgifter man betalar i euro i utlandet. Jag kan förstå att Skatteverket vill ha inblick i det..
Däremot tolkar jag Skatteverkets begäran som lagvidrig. Jag tycker mig vara ganska säker på att dessa uppgifter endast skall lämnas ut för enskilda kunder och då till polisiär myndighet/åklagare i öppen brottsutredning. Det ska bli mycket intressant att se utvecklingen av det här - integritetsmässigt vore detta katastrof och samtliga köp skulle ju då behöva gå genom anonymitets- och proxytjänster.. |
|||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är sant, vår förfrågan är en lista på domäner dom vill ha uppgifter om innehavaren om, faktiskt frågar dom inget om dns. Men nog är dom på internet och undersöker vad som bringar inkomst här och där..
|
|||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skatteverket är vidriga. Tvi.
|
|||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bedrövligt.
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
SKV har inget prejudikat att gå på och det är endast deras åsikt att taxeringslagen vinner över EkomL eller har jag missat något vitalt? Det hela är väldigt intressant och fortsättningen blir spännande.
|
|||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inte för att jag alltid delar Bahnhofs ställningstaganden, men här kan jag inte annat än hylla dem i deras kamp.
Det är lite skrämmande att det skall vara möjligt att b egära ut uppgifter i denna mängd. En sak vore om den gällde en specifik kund och dennes förehavanden, men här verkar det som om man tröskar igenom allt för att hitta något man kan ge sig på...
Stängt ämne |
|
|