FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Rätt många skulle jag tro som tjänar pengar på adsense utan skatta för det,men det är väl småpengar egentligen?? eller?
|
||
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Många bäckar små...
|
|||
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag förstår inte det här riktigt men en sak är säker.......Storebror ser dig...
Jag fattar bara inte varför de är ute hos webhotellen för att samla information? Det är väl i första hand för att kartlägga vem som äger vilka sidor. Jag menar mitt webhotell har ingen koll på mina sidor ur ekonomisk synvinkel. Det finns ingen logik i det hela säg att jag äger HemsidanX.com och har 1000 besökare/dygn. Skattemyndigheten besöker sidan och ser att jag har annonser för företag X vad ska de göra åt det ? Vänta tills nästa deklaration och se om jag redovisar inkomster eller nolltaxerar? Jag och företag X kanske har dealen att de får ha en banner hos mig mot att jag får ha värdefulla textlänkar på deras sida. (såvida de inte är affiliateannonser så kan de i teorin omöjligen veta vad jag har för deal med respektive företag som annonserar på min sida.) Det här börjar bli en riktigt ruskig rysare... |
|||
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Snickare Nisse får ju inte bygga en altan till rörläggaren Kalle i utbyte till att Kalle installerar Nisses nya bubbelkopp. |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Medlem
|
MSI kom först.....
Citat:
Tjänster och gentjänster företag emellan kanske inte är fria från beskattning eller? |
||
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta var Loopias svar på detta:
"Vi har mottagit en sådan förfrågan och på inrådan av våra advokater har vi också lämnat ut den efterfrågade information till skattemyndigheten." |
||
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Gammal tråd som troligtvis gäller samma sak:
http://www.webmasternetwork.se/f13t24047hl-st0.html Loopia tillhör de webbhotell som fått förfrågningen från skattemyndigheten och har lämnat ut kunduppgifter till dem. |
|||
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag funderar på om man genom att vända sig till Skattemyndigheten och begära ut all deras data om ens personnummer skulle kunna få ut vilka företag som har lämnat ut ens information och vilken information som de lämnat.
|
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|