FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
För att göra det enklare så kan man ställa sig frågan, skulle du betala typ 500 kr per besökare och år för att få ensamrätt att annonsera? Säg att 10% köper av dig under ett år så måste du göra 5000 kr i vinst per köp bara för att gå jämt upp. Det där med 300-900$ i annonsvärde verkar rätt tokigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det handlar inte bara om intäkter och så är det för all reklam. Microsoft bygger sakta men säkert upp sitt "annonsimperium" och det har större betydelse än vad reklamen på Facebook har.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Flitig postare
|
själv skulle jag gärna vilja veta vad värdet för asmallworld.net skulle kunna vara ?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Antagligen så handlar det, som du säger, om att Microsoft vill ta Googles position, men för Facebook tror jag fortfarande att dom drog det kortaste strået. Google är mer innovativa än Microsoft men dom är splittrade, vilket är farligt... Microsoft har vunnit många krig tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Microsoft räknar nog med att kunna kassera in genom att de styr annonseringen i Facebook, Digg och vilka andra projekt de har sina händer i. Microsoft har precis som Google ett ganska starkt kapital och det här är bara ett steg i deras plan i att stärka sig på marknaden. Mr Ballmer sade ju för några veckor sedan att de satsar på att utöka annonsintäkterna så att 50% av Microsofts kapital i framtiden ska komma från just annonser, då är Facebook en utmärkt plattform att investera i.
Man kan undra vad som är runt hörnet, jag tror inte att de i dagsläget utgör något större hot mot Google men jag skulle, om jag var Google, tycka att det var lite besvärligt att MS lade sig i. Microsoft har ju t.ex en gyllene möjlighet att börja leverera reklam i sina Xbox 360-spel då de köpte upp Massive för att komma åt deras teknologi för att leverera reklam i spel och även om Google har ett patent för att leverera reklam i spel så har de inte tekniken, än. Så jag börjar luta mot att det var ett bra drag av MS att köpa in sig även om jag inte tror att det kommer att ge dem kapitalet tillbaka direkt, men det gör nog ingenting för gör man ett sån investering så vet man med sig att den inte kommer att betala av sig inom någon snar framtid och Microsoft brukar göra en hel del såna investeringar och uppköp. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|