FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På vilket sätt menar du att Facebook inte tagit hänsyn till problemen i sociala nätverk?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
haha xamda, inte jag heller.
jag har tappat kontakten med gammla vänner pga en orsak som kan beskrivas i 3 steg ( även många andra har tappat kontakten pga detta) 1. Du bryr sig inte tillräkligt om dessa personer för att man ska orka hålla kontakten. 2. Du tycker att de är tråkiga. 3. De tycker likadant om dig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Jag har förvisso Facebook (efter att min syster tjatat ett tag på mig) och det jag tycker är lite komiskt är att vissa sitter med 70-120 vänner/kontakter på sina Facebook-profiler. Känns det inte lite som att man försöker få bekräftat för sig att man har vänner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
"Facebook and Microsoft Corp. today announced a strategic alliance in which the two companies will collaborate to bring relevant advertising to the more than 9 million registered users of Facebook, the Internet’s leading social directory."
"As part of the relationship, Microsoft will be the exclusive provider of banner advertising and sponsored links on Facebook using Microsoft’s digital advertising solutions and the Microsoft® adCenter platform. The two companies also agreed to work together on future technology and advertising initiatives." http://www.microsoft.com/presspass/press/2...FacebookPR.mspx |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
95 miljarder är för alldeles mycket... om vi ser en värdering på hälften av det i lågkonjunkturen om några år blir jag förvånad... ~1500 kr/användare på en site som sannolikt tappat sin glans om några/något år? Har Microsofts aktieägare tur så går det väl jämt ut... och värdet på miljontals fyllebilder tror jag är rätt nära noll.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är inte vad användarna laddar upp som är intressant utan hur man kan utnyttja det.
En användare laddar upp fyllebilder, okej, varför? För att visa sina vänner. Okej, beroende på ålder, kön och civilstatus så kan man då styra annonser till denna människa som är relevant som t.ex erjbudanden om att köpa programvara eller köpa tjänster hos något medieföretag. Det var en artikel om detta i Computer Sweden för någon dag sedan där målet hos både MySpace och Facebook är att lansera en annonsmotor som levererar reklam riktad direkt till dig tack vare att du (antagligen) matat in information som stämmer överrens med hur du är. Om Microsoft då går in i Facebook så kan du nog lita på att de kommer vara med på ett hörn i leveransen av reklam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är säkert industriellt riktigt, tycker bara priset upphaussat. Är Facebook värt lika mycket som Nokia? Kommer det bli 300 miljoner användare? Vad säger att Facebook öht finns kvar i folks medvetanden om 5-10 år?
Har vi redan glömt år 2000? För mig ringer varningsklockorna... hur skall man kunna dra in 1500+vinst kr i reklampengar per användare på några år? Det blir många klick det... edit: som referens tjänar man c:a 15 kr/användare just nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det går rykten om att Microsoft blev "lurade" av Google att köpa Facebook, detta genom att Google var med i budgivningen och bjöd som galningar för att haussa upp priset. Detta fick Microsoft att lägga in en extra växel (de ville väl inte vara med om en ny DoubleClick) och bjuda en summa som Google aldrig skulle ha betalat för Facebook.
Säga vad man vill men det är ändock en ganska intressant plattform att leverera reklam till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant läsning om detta fås på http://www.buzzmachine.com/2007/10/27/social-value/.
Detta ger lite perspektiv på prislappen. En nyhetstidningsläsare var 2004 värd drygt 900USD per år, idag endast 500USD. Översatt till facebooks användare skulle de ha ett värde av 300USD/användare. Alltså kan man lätt säga att priset är rättfärdigat då vi definitivt lägger ned mer tid på facebook än på nyhetstidningar idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||