FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Swedbank verkar ha blivit mycket mer restriktiva för att lösa in utländska checkar, de vill skicka vidare de till inkasso eller liknande, då till en kostnad för 500 sek.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag brukar då och då lösa in checkar hos Swedbank. Det brukar kosta 0:- eller 150:- beroende på vem som står i kassan just då. 150:- är en höjning från tidigare 125:- som de brukade ta för några år sedan. Om du kommer med flera checkar på en gång brukar det gå bra att lösa in dem mot endast en avgift.
500 kronor per check låter helt vansinnigt. Vem går med på att betala så mycket? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag betalar 130 kr per check. Skickar checken till min personliga bankman på SEB, och han fixar in på kontot. Betalar 70 kr per check om beloppet är litet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är helt galet med Google checkar och bank.
Checken finns. Citibank har gått i god för den, bara ringa och kolla. Det finns täckning för checken. En legitimerad person med svenskt personnummer utan betalningsanmärkningar och likvida medel för några hundratusen neckas inlösen som kund men hänvisning till att någon regelbunden lön ej kommer in på kontot. Banken vill inte ta några som helst risker utan är rädda för checkbedrägerier. Som om man skulle ta den risken för 500 dollars att åka ditt för checkbedrägeri. Undra hur det går när man vill låna pengar sen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag löste tidigare ut mina checkar på Nordea, de tar ca 100 kr per check men det tar ca 1 vecka att få pengarna.
Numera väljer jag bort alla program som inte erbjuder betalning till BG eller direkt till företagskontot, blir bara en massa krångel med checkar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kontera betalar numera direkt till ditt Paypal-konto om man så önskar. Fattar inte varför inte fler gör det.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|