Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

CDON vägrar leverera till rätt adress

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-19, 20:13 #1
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Medlem

Jag beställde några spel från CDON. Jag gjorde det i två olika köp för att jag ville ha varorna levererade till två olika adresser. Det gick bra och jag fick bekräft via e-post i två olika mail att ena paketet skulle levereras till Uppsala och det andra till Nyköping.

När jag dagen efter går in på CDON för att kontrollera orderstatus ser jag att CDON har valt att skicka båda paketen till samma adress, trots att jag angav olika adresser när jag genomförde köpen.

Och nu börjar problemen. CDON verkar inte vilja lösa situation, trots att jag gång på gång förklarat för dem vad som hänt och efterfrågat en lösning. Nedan ser ni mailväxlingen mellan mig och CDON. CDONs mail rött, mina i blått. Har ni några förslag på hur jag bör gå vidare med detta?

Första mailet är överst och senaste mailet är längst ner på sidan. Notera att i alla fem mail jag fått från dem är det olika personer som svarat. Jag även bifogat screenshot på båda leveransbekräftelserna.

/ Tobbe

--------------------------------------------------------------

Hej,

Jag har gjort två beställningar hos er. Beställning 13282379 vill jag ska
levereras till:

Tobias Bindemo
XXXXXXX
XXX XX Uppsala
Sverige

Och beställning 13282449 vill jag ska leverera till:

Tobias Bindemo
XXXXXXX
c/o XXXXXXXXXXXXXXXX
XXX XX Nyköping
Sverige

Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo

Hej Tobias,

Tack för ditt mail.

Då båda dessa ordrar just nu packas kan vi dessvärre inte ändra leveransadresserna och beklagar detta.

Med vänlig hälsning
Caroline
CDON.COM Kundtjänst

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då
kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.

Hej Caroline,

När jag gick in på er hemsida för att kontrollera orderstatusen såg jag att leveransadresserna ändrats till en och samma. Fast det är fel, så var det inte när jag genomförde köpen.

När jag gjorde beställning "13282449" ändrade jag leveransadressen till Lindgatan 7. Sedan gjorde jag ytterligare en beställning, "13282449", och ändrade leveransadressen till XXXXX X. Det är alltså två helt separata köp. När jag bekräftade köpen (och i bekräftelsemailen som jag fått och
bifogar) står det att ena köpet levereras till första adressen, och att det andra köpet levereras till andra adressen.

Hur löser vi det här?

Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo

Hej Tobias,

Båda ordrarna har skickats till samma adress eftersom det tar en stund för vårt system att uppdatera adressändringar som kunder gör. I ditt fall gjordes den ena ordern den 17:e kl. 20:39 och den andra den 17:e kl. 20:45.

Vi beklagar det inträffade.

Mvh
Samuel
CDON.COM

For at gjøre det lettere for oss vennligst legg ved tidligere mail konversasjon, hvis du svarer.
Takk.

Hej igen,

Jag förstår. Men det är ju inte mitt fel att ni levererar till fel adress.
Och jag tycker inte att jag ska behöva stå för den kostnaden. Hur löser vi det här på bästa sätt?

Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo

Hej,

Det vi menar är att när du ändrar adress hos oss så ändras adressen på alla dina innestående ordrar. Adressen du registrerar är inte knuten till en specifik order utan vill du ändra leveransadressen på en beställning så måste du kontakta oss så att vi kan ordna det.

Med vänliga hälsningar
Johanna
Kundtjänst CDON.COM

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.

Hej igen,

Okej. Men nu står det ju inte att det är så det fungerar när man skapar ordrar, och det är ju inte något som jag rimligtvis kan eller ska behöva gissa mig till. Jag vill (precis som jag angav när jag skapade ordern) att ordernr "207863119" ska skickas till Tobias Bindemo, XXXXXXX X, XXX XX, Uppsala. För jag förutsätter ju att när jag skapar en order med en specifik leveransadress, att paketet ska levereras dit och ingen annanstans.

När kan jag förvänta mig att jag har mitt paket?

Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo

Hej,

Tyvärr måste jag meddela att båda dina ordrar har skickats till:

XXXXXXXXXXX X
c/o XXXXXXXXXX
XXX XX Nyköping
Sverige

Som min kollega tidigare nämnt, när du gör orders används de uppgifter som du har registrerat på ditt konto. Vill du tillfälligt skicka en order till ett annat address måste vi tillägga det manuellt.
Med vänlig hälsning
Richard
CDON.COM Kundtjänst

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.

Jag försökt reda ut det här i 4 mail och nu räcker det. Jag vill att ni vidarebefordrar detta mail till er närmsta chef.

Jag har gjort två separata köp, med två separata leveransadresser. Jag har fått orderbekräftelser via e-post på att ni kommer att leverera order #1 till Uppsalaadressen och order #2 till Nyköpingsadressen.

Jag bryr mig inte om varför ni säger att ni kommer att leverera båda paketen till samma adress. Men när jag handlar hos er och anger en specifik leveransadress förväntar jag mig naturligtvis att ni levererar dit och ingen annanstans. Alltså räknar jag med att få order "207863119" levererad till den adress jag angav vid köpet, nämligen XXXXXXXX X, XXX XX, Uppsala.

Om ni inte lyckas leverera måste jag ju anmäla att varorna saknas, vilket känns onödigt.

Med vänlig hälsning,
Tobias Bindemo

Hej!

Som vi sagt tidigare så måste du kontakta oss först om du vill leverera till två olika adresser. Annars ändrar du bara befintlig leveransadress.

Med vänlig hälsning
Klas
Kundtjänst CDON.COM

Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1192817725.jpg (119.0 KB, 0 visningar)
tobbecokta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 20:22 #2
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
känns som mycket bråk för lite jobb.. varför inte bara godta att dom gjort fel, svälja stoltheten och skicka ditt eget paket till rätt adress när det kommer fram?

Visst dom borde kunnat fixa det men nu kan/vill dom inte det.. i slutändan är det bara du som straffas - du får inte ditt paket - såvida du inte själv ordnar med en ny skick från fel adress till rätt
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 20:25 #3
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Måste vara nytt rekord i längsta inlägg?

I och med att internetköp av såna här produkter är skyddade i lag (DstAvtL) så har du rättighet att ångra ditt köp i upp till 14 dagar, vilket förmodligen är den ända lösningen om CDON anser att det inte går att lösa på annat sätt. Låt sakerna åka tillbaka utan att hämta ut dom och meddela CDON att du häver köpet, och gör om köpet - någon annanstans
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 20:29 #4
Medlem

Medlem

Tjena =) Javisst, jag gjorde ju köpet på CDON just för att kunna ha det längsta inlägget på WN :-)

Jo, det är ju en lösning. Men jag förstår inte hur ett stort internationellt företag kan låta det gå så här långt och ha så taskig attityd mot sina kunder. Jag ville i senaste mailet att dem skulle vidarebefordra det brevet till närmsta chef, men inte ens det verkar dem vara villiga att göra.

Jag tycker inte att det ska få gå till så. Jag tycker inte att det är rätt.
Oläst 2007-10-19, 20:36 #5
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Vi får hoppas att kraften i WN får webmakarna på CDON att göra det lite tydligare, då det uppenbarligen inte framgår att adressen är kopplat på kontot, och inte ordrarna.

Jag känner igen det där med att man får nya supportpersoner varje gång, och alla går efter en lista med standardsvar. Ring upp CDON och be om att få prata med chefen, och förklara hur du har blivit behandlad.

Känns som att det går att lösa på ett vettigare sett från CDONs sida.

/ Alexander
Oläst 2007-10-19, 20:40 #6
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Svaren från CDONs support är typiskt svar från företag som inte bryr sig om sina kunder. Ny personal som svarar varje gång. Ingen vill lösa problemet utan enbart svara snabbt så är det borta från mitt bord. Du kommer aldrig få någon lösning genom deras support. Faxa allt till huvudkontoret istället.

Själv fick jag idag nog av Boxers totalt värdelösa support. Skrev en faktura på den tid som jag har lagt ner på att försöka få hjälp av supporten, tid i telefonkö etc och faxade den till Boxers huvudkontor samt en kopia till deras support (Extern företag). Får se om någon vaknar till nu.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 20:55 #7
Medlem

Medlem

Jo det kanske är typsikt sådana här företag, men jag tycker att utav 5 supportpersoner borde någon iaf vilja sköta sitt jobb på ett bra sätt.

Det blir väl att ringa till huvudkontoret eller som du föreslog Jan Eriksson, att faxa en kopia på mailväxlingen och min statment.
Oläst 2007-10-19, 21:02 #8
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Låter jobbigt och omständigt men framförallt fel. Om man genomför ett köp och bekräftar köpet med den aktuella leveransadressen så måste det vara den som gäller och inte den som är kopplat till kontot.

Så då borde det vara CDONs fel att varorna levereras någon helt annan stans än det man accepterade i ordern.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 22:39 #9
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Supporten svarar ju ett antal gånger att det bara går att sätta en adress/konto vilket då gör att den senast angivna adressen är den som är aktiv.

Är det svårt att förstå?

Antingen skulle du avvakta någon dag mellan beställningarna, eller så kunde du makulerat den första beställningen, reggat dig på nytt med annan e-postadress/lösen, och lagt en beställning på det kontot..

En klar brist/förbättringsmöjlighet i deras system, men så är ju fallet.

...eller så kunde du sagt att du nu förstår läget och bett dom vänligt att ändra detta för denna gången
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 23:38 #10
Medlem

Medlem

Storen: Det borde väl rimligtvis vara upp till säljaren att tala om att även fast man anger en specifik leveransadress ändras den om jag gör fler ordrar med andra leveransadresser, tycker du inte det?

Sen vet jag inte vad du driver eller jobba hos för företag, men man ska inte behöva be vänligt att dom skickar till rätt adress - det ska vara en självklarhet.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017