Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


CDON vägrar leverera till rätt adress

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-20, 22:55 #21
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by jonny@Oct 20 2007, 19:00
Men att supporten inte förstår och inte vill åtgärda problemet är väl ändå inte kundens fel. Det finns mängder med dumma kunder; men det här gången är det säljaren som är dum.
Redan första mailet borde ha besvarats med ett förslag till lösning
Jag menar fortfarande inte att kunden gjort fel, men jag har en teori om varför samma svar kom på samma problembskrivning. Återigen - Det är olika personer som besvarar mailen vilket gör att fråga1 som kommer i repris får samma standardsvar...

Vinklar man frågan åt olika håll får man desto bättre hjälp...

Sedan håller jag med dig att visst borde första åtgärden vara att lösa situationen för en ovetande kund. Men alltför ofta vaknar inte det sunda förnuftet i tid. Också det en anledning att själv styra dialogen åt rätt håll...
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 07:58 #22
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Jag tycker det är mest spännande att dom flera gånger påpekar att du kan kontakta kundtjänst om du vill ha leveransadressen ändrad.

Jag tycker ju att du har gjort det flera gånger..
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 09:35 #23
elf98s avatar
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 144
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem
elf98s avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 144
Conrad elektroniks ordersystem verkar fungera på samma sätt, så nu har en order gått till en av mina anställda i stället för till mig.

Efter ett mail och ett telefonsamtal så verkar det som att deras målsättning är att jag skall få mitt paket så snabbt som möjligt utan att det skall kosta mig någonting! Kundservice på hög nivå.
elf98 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 12:31 #24
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 72
tobbecokta tobbecokta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 72
Jag har nu läst igenom CDONs FAQ, och om man inte har fått varorna inom 14 dagar från det att man betalade dem så ska man kontakta CDON. Och det är precis det jag tänker göra.

Det är ju som ni säger, man hade kunnat lösa det här väldigt snabbt och enkelt, om man från CDONs sida velat det. Jag tänker återkomma och berätta hur och om det här löser sig!
tobbecokta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 14:39 #25
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Enligt en undersökning som jag läste om för ett tag sedan krävs det intelligens över medel för att kunna ge bra service i tex en kundtjänst.
Hur många som jobbar i kundtjänst tror ni har det?

(Lösningen att slippa enbart ha anställda över medelintelligens var att införa it-system som guidade de som arbetade i kundtjänsten rätt i olika frågeställningar)
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 15:11 #26
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Originally posted by Max@Oct 23 2007, 14:39
Enligt en undersökning som jag läste om för ett tag sedan krävs det intelligens över medel för att kunna ge bra service i tex en kundtjänst.
Hur många som jobbar i kundtjänst tror ni har det?
(Lösningen att slippa enbart ha anställda över medelintelligens var att införa it-system som guidade de som arbetade i kundtjänsten rätt i olika frågeställningar)
Har du någon länk till undersökningen? Skulle vara intressant att läsa.

Förövrigt så tror jag det beror mycket på vad det är för typ av bransch och vad för typ av service man ska ge sina kunder. Att vara trevligt, tillmötesgående och använda sig av sunt förnuft brukar oftast räcka i vanlig kundsupport när det gäller orderhantering och produktupplysning.

Fallet med cdon i denna tråd är ett solklart fall där alla lyckats med att misslyckas. Bemötandet har varit nonchalant där man fullständigt tycks ha uteslutit en lösning för kunden. Riktigt dåligt hanterat av cdon!
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-23, 15:55 #27
Karmans avatar
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Karman Karman är inte uppkopplad
Medlem
Karmans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 210
Jag har själv arbetat som medarbetare samt även varit ansvarig för en mindre kundtjänst (5-10 personer) och enligt mina erfarenheter inom detta område speglar kundtjänstens bemötande till kunden ofta hur viktig ledningen anser att befintliga kunder är och vilka verktyg ledningen ger till kundtjänsten för att hjälpa kunderna.

Intelligens är väl alltid relevant, men jag tror inte att det är av huvudbetydelse.
Karman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017