FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
/pJ |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mja, nu tror jag i och för sig att det överdrivs lite här... Det finns utmärkt kompetens att tillgå till rimliga pengar här hemma i Sverige.
Jag tror nog att det precis som vanligt är knepigt att få något riktigt billigt att vara riktigt bra. Hittills har jag inte hittat någon enda anledning att outsourca till utlandet, allra minst till USA. Skulle kanske kunna vara aktuellt om någon av våra kunder börjar dra ruskigt med bandbredd och har majoriteten av kunderna i USA. Vad har antalet domäner med saken att göra undrar jag...? Det bor 35 gånger mer folk i USA så om de har flerdomäner där är väl inte det så märkligt... Eller missar jag någon poäng i detta resonemang?
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Den dag då svenska webbhotell har samma marknadsandel i världen så är jag övertygad om att vi kommer att kunna erbjuda bättre service än vad USA gör i dagsläget även om saker och ting är mycket dyrare här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ser inte den klara kopplingen mellan antalet domäner och förmågan att lämna god service. Egentligen så finns inte den kopplingen, men man kan lätt få för sig att så är fallet.
Titta på, utan att för den sakens skull utpeka dessa som ovanligt dåliga eller så, One eller kanske Surftown... Massor med domäner och kunder, men inte alldeles självklart de som åtnjuter mest förtroende i vårt avlånga land. Inom svensk hosting finns precis lika mycket erfarenhet och kunskap som det finns på amerikanska webbhotell. I en del företag finns några av de skarpaste hjärnorna inom hosting och det är nästan obegripligt att vi ser folk sitta här och racka ned på vår egen förmåga i landet. Detta är min bestämda övertygelse - vi kan precis lika bra som i USA. Det finns dock en liten skillnad, som i vissa fall kan spela roll, det är den att antalet riktigt stora företag inom hosting finns där i USA och det beror ju helt enkelt på den väldigt stora folkmängden i USA, som alla talar samma språk och de har därmed ett förspräng mot den europeiska marknaden eller den betydligt mindre svenska marknaden. Med volym kommer stora resurser, som när de används korrekt, givetvis ger marknadsfördelar och borde synas i en stabil drift.
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
/pJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Medlem
|
Å andra sidan betyder en större marknad också mer pengar att slåss om, fler aktörer och därigenom bättre konkurrens, som i sin tur leder till att de som inte håller måttet slås ut. Som bekant är konkurrensen i Sverige i många fall inte vad den borde vara (även om jag inte har kunskap nog för att göra den bedömningen i just denna bransch, även om det verkar snarare vara det motsatta problemet, för många små aktörer).
/pJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vi Svenska leverantörer kan med en hel del. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En stor marknad gör det också möjligt att hugga en massa kunder som inte kräver så mycket och som inte gör något åt situationen när de inte är nöjda. Det gäller oavsett vilket land man bor i. Annars skulle väl inte One ens få finnas kvar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hoppas jag inte låter allt för mycket som någon amerikafanatiker här, jag skulle gärna se att det fanns jämförbara alternativt i Sverige och då skulle vi utan tvekan byta till en svensk leverantör, även om det var dyrare. Men tyvärr har vi inte lyckats hitta något som varit ens i närheten ännu. Och eg. är det väl inte så konstigt, för hur många svenska leverantörer spelar ens i samma liga som SoftLayer (10 000 driftade servrar) eller The Planet (50 000 driftade servrar) och de enorma skalfördelar som det innebär. /pJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
det mesta av vad du skriver går säkert att ordna... vilket pris det sedan blir är ju en helt annan grej
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|