FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tror inte det ligger allt för många timmar i att lägga fram allt på bordet. Samtidigt lär de ha ett flertal på heltid, om inte deltid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
En ATF i detta fall skulle enligt min mening kunna gå hur som..
Eftersom Shibsted varit den part som tagit kontakt och efterfrågat en ekonomisk lösning har man sannolikt bedömt [sessam.se] och [sesam.se] som helt avskilda från varandra. Misslyckas man nå en ekonomisk överenskommelse och väljer att söka ATF, kan detta ligga Shibsted till last. Juristerna i en ATF är utsedda av IIS och vi ska inte glömma bort att IIS inte "gett igen" för renommésnyltningen av .se/punktse Vidare kostar en ATF 10000 ex moms ex juridiska ombud (som oavsett tillhörighet kostar Shibsted pengar) pierre_k riskerar vid ATF att förlora och tappar då domänen till Shibsteds fördel som med andra ord "köper" domänen för 5000 ex moms ex juridiska ombudskostnader. (eftersom hälften av kostnaden går tillbaka vid vinst) Shibsted riskerar också att förlora och tappar då istället 10000 ex moms ex juridiska ombudskostnader och är tillbaka vid ruta 1 och måste sannolikt hosta upp mer pengar om man vill ha domänen. Min bedömning är alltså att en rimlig medelväg för domänen är någonstans runt 7-9000 om man väger in saker som kostnader, smidighet (exempelvis som att peka domänen fram till överlåtelse är genomförd), tidsaspekt mm. En annan aspekt är också om en domän genererar en jämn ström av adsense/parkeringsrevenuepengar, så bör även detta vävas in anser jag. Men i slutändan så är det rätta priset ändå vad köparen är villig att betala.. Crazzy - det heter "typo" dvs "felstavning" på engelska Gustav - Sökmotor och Länkarkiv(phpld) är per defenition inte alls samma sak. Men jag håller med om att det är illa genomtänkt att lägga söktjänst på en domän som ligger farligt nära.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Kanske kan du byta till dej nåt som är mer värt för dej, kanske har du nåt projekt och behöver trafik.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag ville få med att Shibsted klampat in på IIS inarbetade varumärke utan pardon -Jag menade inte att juristerna skulle vara jäviga på något sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
14000 låter bra. Om det kostar 10.000 att börja tvista om domänen, så är det långt ifrån vad det i verkligheten kostar för sesam att processa. Bara deras kostnad för arbetstid för en jurist som lägger ner några timmar på ärendet kostar minst 20000.
Dom vill nog att deras jurister jobbar med annat. Dessutom om dom förlorar vilket dom kan göra, riskerar dom att aldrig få domänen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det tar max 30 minuter att skriva ett ATF-ärende i detta fall. Det är så solklart ond tro att en prao från gymnasiet kan skriva det.
En prao på gymnasiet borde man kunna få för 70:- i timmen plus arbetsgivaravgifter. Totalt 100:- ungefär. Sedan tar vi bort hälften. 50:- i arbetstidskostnad mao. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det skulle bli en Tvistlösning så skulle dem förlora. Jag uppfyller inte något av dem tre rekvisit som en möjlig ATF- tvist skulle gå på för att äns fallet skulle tas upp. Och antagligen så har dem redan ansökt om detta innan men inte kommit vidare i fallet. Domänen har som sagt varit registrerad sen 2006-12-08
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|