FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man köper webhotelltjänster av lite dyrare webhotell, hur länge skall man vänta på svar?
Särskilt när webhotellet marknadsför sej med meningen "Snabb och skicklig telefon- och e-postsupport" , skall man verkligen behöva vänta i 5 timmar på ett svar då? Det tycker inte jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Svar efter 5timmar är ok om det gäller mail.
Annars kan man väll ringa om man har brådis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Beror väl på hurpass krånglig din fråga är. Är det en enkel typ som vilken smtp server ska jag använda borde du ha svar med vändande epost. Undrar du däremot om till exempel vilken tcp port du ska använda på pop3 ssl eller ngt annat som man inte har i huvudet kan det ta längre tid med svar..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Webbhotellet som marknadsför sig med meningen "Snabb och skicklig telefon- och e-postsupport" håller på att skola in en helt ny supporttekniker idag. Därav den lite längre svarstiden. Om du har ett akut ärende så kan du alltid slå en signal, det är en möjlighet man rätt så ofta har hos ett lite dyrare webbhotell.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Där får man aldrig support via e-post iallafall.... http://www.webmasternetwork.se/f13t24124.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vänta nu! Om supporten inte kan svara på vilka portar jag skall använda för SMTP och POP3, så bör är supporten trasigt anser jag. Antaligen är det väl SMTP som man bruka ha 2 portar för, då port 25 inte fungera på överallt. Jag fick dock ett svar, även jag tyckte de skulle gå snabbare. Lite malajtempo på supporten. Vilket webhotell det va? Ser ingen anledning att hänga ut någon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men de är bättre och billigare än Loopia? :-D
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Fem timmar tycker jag är godkänt under kontorstid. Det är inte snabbt, men godkänt. Däremot finns det ju mycket som gör att det tar tid, det kan vara hög belastning, mailet kanske inte kommer fram på en gång (det händer ju att mail helt och hållet försvinner), det kanske går influensa på supportavdelningen osv.
Har man bråttom är det ALLTID att rekommendera ett telefonsamtal. Har webbhotellet inget telefonnummer, så beror det på att det är ett lågprishotell, och då kan man heller inte vänta sig snabba svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bara för dom har telefonnumer inte alltid det fungerar, anllitade ett webhotell i nere i skåne för några år sedan , när deras server gick ner, så fanns det ingen larm nummer eller någonting. Jag blev vansinnig, och gjorde kreditupplysning på hela styrelsen, för att få fram ett nummer på en person kunde lösa problemet, sedan saknades vilja att lösa problemet. Kanske det dags ISO 9000 certa webhotell ,någon utomstående som granska och ser att orgsantionen fungerar, när det fuckar ur, så skall det inte UD Juldagen 2004 av det hela. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|