Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-17, 15:54 #561
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006

Någon annan som har problem med att klick (1 kr) inte registreras med Traderas nya "Widget"-annonser?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-17, 17:37 #562
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Någon annan som har problem med att klick (1 kr) inte registreras med Traderas nya "Widget"-annonser?
Jo, dom betalar inte per klick. Det står i texten att dom gör det men i segmentstegen står det inget om ersättning per klick.
Så vitt jag förstår står ersättning per klick där om det finns en inlagd i systemet.

Jag tog ner mina traderaannonser efter jag såg det.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-17, 18:04 #563
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Jo, dom betalar inte per klick. Det står i texten att dom gör det men i segmentstegen står det inget om ersättning per klick.
Så vitt jag förstår står ersättning per klick där om det finns en inlagd i systemet.

Jag tog ner mina traderaannonser efter jag såg det.

Aha, konstigt. Ska ta bort traders widgeten också då! Lurendrejeri.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-17, 18:13 #564

Nu syns texten på startsidan:
Citat:
Som öppningserbjudande ger Tradera samtliga affiliates 1 kr per klick under hela juli om de väljer att kopiera in koden och marknadsföra widgeten. Ersättning för klick genererade genom denna Widget kommer ges i efterhand.
Men varför och när? Hur ska man kunna spåra om annonsen i nuläget ger ok med klick/inkomster eller inte?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 10:07 #565
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Flitig postare
TradeDoublers avatar

Hej!

För det första måste jag säga att det är väldigt tråkigt att ni utgår ifrån att vi försöker lura er eller att det skulle vara avsiktligt lurendrejeri. Vi försöker få till bra ersättningar och självklart är vår ambition att allt ska fungera. Tradedoublers affärsmodell bygger på att skapa värde för alla parter i kedjan så vår intjäning bygger ytterst på er intjäning.

Ersättningarna för “Widget-klicken” kommer att betalas ut i efterhand som det står i programtexten. I rapporten ”Annonseffektivitet” kan ni se hur många klick Widget-annonsen med AnnonsID: 18765592 har genererat.

Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 10:47 #566
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Varför kommer just den ersättningen betalas ut i efterhand? Och framför allt, NÄR?

Det är ju de svaren vi söker.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 11:45 #567
TradeDoublers avatar
Flitig postare

Flitig postare
TradeDoublers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Varför kommer just den ersättningen betalas ut i efterhand? Och framför allt, NÄR?

Det är ju de svaren vi söker.
Hej Linus,

Vårt system möjliggör inte att ge ersättning för ett specifikt annonsID. Vi kan därför inte koppla på ersättningarna för endast Widgetens annonsID, utan ersättningen skulle då gälla alla grafiska element som tillhör programmet. Därför är det löst på detta sätt. (Vi tydliggör detta nu i programtexten också., vilket vi borde gjort från början)

Utbetalning kommer att göras i början på augusti.

Vänligen/

Caroline
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 16:08 #568
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Har WN som tidsfördriv

Jag har lite pengar på mitt tradedoubler konto sen i början av juni och de har fortfarande inte blivit godkända som utbetalning.
Jag fattar inte eran sida på detaljerad kontobalans, jag hade tänkt o resa för dessa pengar nu i sommar men verkar som att det inte blir något för mig med tanke på att jag inte kommer få utbetalning imorgon som det står.

Hoppas ni kan kräva annonsörerna på pengar i förhand.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 16:32 #569
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard Att det ska vara så svårt att förstå

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Jag har lite pengar på mitt tradedoubler konto sen i början av juni och de har fortfarande inte blivit godkända som utbetalning.
Jag fattar inte eran sida på detaljerad kontobalans, jag hade tänkt o resa för dessa pengar nu i sommar men verkar som att det inte blir något för mig med tanke på att jag inte kommer få utbetalning imorgon som det står.

Hoppas ni kan kräva annonsörerna på pengar i förhand.
Majoriteten av alla nätverk har som ambition att betala ut inom 45 dagar efter intjäningsmånaden. Det beror helt enkelt på att annonsören har 30 dagar på sig att betala sin faktura sedan behöver nätverket upp till två veckor på sig att betala till dig och alla andra affiliates.

Alltså ... pengar som betalats ut under juli avser intjäning i maj. Följdaktligen kan du se fram mot en slant från TD och deras utbetalning i augusti.

Arvode från förbetalande annonsörer betalas ut vid närmast kommande utbetalning. Dock är förbetalande annonsörer ett gissel , åtminstone hos TD. När de deponerade pengarna är slut, slutar TD redovisa leads och sales. Först när de skickat ut en ny faktura om förbetalning till annonsören och när denne betalt, startar redovisningen igen. Men det kan ta kan ta veckor, ja månader ibland.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-19, 17:15 #570
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Paginas Jakobsson Visa inlägg
Majoriteten av alla nätverk har som ambition att betala ut inom 45 dagar efter intjäningsmånaden. Det beror helt enkelt på att annonsören har 30 dagar på sig att betala sin faktura sedan behöver nätverket upp till två veckor på sig att betala till dig och alla andra affiliates.

Alltså ... pengar som betalats ut under juli avser intjäning i maj. Följdaktligen kan du se fram mot en slant från TD och deras utbetalning i augusti.

Arvode från förbetalande annonsörer betalas ut vid närmast kommande utbetalning. Dock är förbetalande annonsörer ett gissel , åtminstone hos TD. När de deponerade pengarna är slut, slutar TD redovisa leads och sales. Först när de skickat ut en ny faktura om förbetalning till annonsören och när denne betalt, startar redovisningen igen. Men det kan ta kan ta veckor, ja månader ibland.
Ojdå visste inte att det var så.
Blir ju tråkigt, jag har precis kollat på resor osv..eller precis och precis, sen i våras har jag kollat på lite olika resor och hittat en bra resa nu, faktum är att jag inte kan låna pengar från någon i familjen heller, jag har inte "kontakter" som jag kan låna utav heller...

Får väll ta o göra något annat vid höst eller kanske vinter igen...
Livet är tufft, speciellt när man har tradedoubler som huvudinkomst ^^
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 4 (0 medlemmar och 4 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017