FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej jag har vista ultimate hemma och har slagit på remote desktop men när jag skall styra pc:n så kommer jag till min dator inloggnings sidan fast det står bara vänta i rutan så jag inte kan se användarna som jag kan logga in med så står den så till remote desktop får timeout eller nåt för den bara stängs ner.
Och det verkar inte vara bredbands relaterat eftersom det lilla som rör sej på skärmen flyter utan problem (den lilla "jag tänker" ringen syns framför vänta) och ibland när jag väntat ett tag kommer jag in men det är om jag har jätte tur ![]() men när jag väl är inne flyter det på hur bra som helst. Nån som har nån aning om vad det kan vara, detta problem har börjat nyligen och funkat utan problem innan så jag vet inte om det kan va nått progg eller så som gör att jag inte kommer åt inloggningen eller nån inställning vem vet. [edit] Oops glömde skriva att det inte spelar nån roll om jag kör det lokalt i mitt nät eller om jag gör det från en annan uppkoppling det blir samma problem iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du måste ange användare och lösenord. Eller? Nu har jag aldrig kört RDP mot Vista men inte får man en lista på användare väl?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har själv använt RDP tidigare men har inte varit 100% nöjd. Har dock bytt till LOGMEIN.COM . Finns freeware o betalversion. Funkar hur smidigt som helst och "flyter" på även dem gångerna jag sitter på en taskig 4/1 lina.
Bästa av allt att jag kan logga in från vilken dator som helst i världen utan att behöva komma ihåg den egna datorns IP etc.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
jo det finns inloggninge men den hänger sig innan jag kommer det och som sagt ibland kommar jag till inloggningen och när jag väl gör det så flyter det på hur bra som helst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
RDP är grymt snålt på bandbredd, funkar fint att köra även över modem. Jag tycker det är överlägset alla andra fjärrstyrningsprogram. Har dock ingen aning om vad dina problem beror på. Brandväggsmässigt så räcker det med att öppna port 3389 för TCP.
Jag tror snarare det beror på att du inte konfigurerat det ok på burken du vill fjärrstyra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
kör du nån mjukvarubrandvägg på burken du ansluter till?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Får väll rekommendera VNC istället, finns gratis och flyter skit bra...
Eller radmin, pcanywhere... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
tycker remote desktop funkar skitbra i vanliga fall så jag skull gärna vilja använda det.
gillar att det går snabbt och datorn reagerar direkt inte kört vnc på ett tag nu iof. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har ni som rekommenderar andra verktyg använt RDP?
VNC är inte ens i samma ballpark när det gäller responsivitet. Med RDP känns det som att man sitter lokalt och jobbar, det gör det inte direkt med VNC, inte ens om man sitter på samma LAN.. Dessutom har VNC en fin historia av säkerhetshål. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|