FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
De är roliga de där säljarna. Ringde en tjej till mig i torsdags, hon sa att hon hade ett erbjudande där jag skulle spara massor av pengar (som företagare).
Jag frågade direkt när hon ringde "vad säljer du", hon svarade "jag säljer inget", jag replikerade "ja men varför ringer du då", och då kom det där om att spara pengar..klick! Intressant det där att jag ska kunna spara när min verksamheten dras med minimala kostnader redan idag. Kanske ville hon ge mig pengar? Undantaget var den där trevliga kvinna som ringde i våras och frågade om hon fick skicka mig en broschyr för factoring. De ringde säkert tre gånger innan de fick tag i mig och nu råkade det bli så att en kund vill ha hjälp med factoring och gissa vilket företag jag tänkte på först? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dock är det inget yrke jag rekommenderar då man bokstavligen har en piska över ryggen,,, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ingen som fått telefonförsäljare att slänga luren i örat på er istället? Att konstant byta samtalsämne med försäljaren och prata om allt som denne inte vill borde göra susen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Tillbaka till problemet!
-Läs start topic:en! I dag kom det ifrån Inkasso gällande Lokaldelen/Torget historien... Det finns nog ett fåtal som är så in i vassen oseriösa som Lokaldelen/torget eniro dyngan, ja alla stackare som kör med kataloger... Men men...det finns inget underlag för dessa fakturor så de kommer inge vart! Men fan så tröttsamt.... Upp till kamp bröder o systrar......Heheheheh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade samma problem med Lokaldelen säljaren. Han fullständigt trakasserade mig på alla nummer jag hade. Första året sålde han mig en standardgrej och som jag trodde och sa till honom så gav det mig inte en enda kund. Året efter ringde han som en galning igen men jag svarade inte ens och i år har det varit lugnt hittils så vi får väl se hur det blir framöver.
Jag håller med om en viss oseriös framfart hos dessa aktörer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Var glad att dom ringer, här har vi minst en säljare om dagen på kontoret.
Nu senast ville dom att vi skulle byta el-avtal, det spelade ingen roll hur mycket jag sa att elen är gemensam med intilliggande boningshus, nejdå, dom kunde fixa billigare ändå... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När det ringer eller mailar annonsförsäljare till mig svara jag med att fråga hur många beställningar en annons kan ge. De svara då oftast att de inte kan lämna några garantier och att ingen kan det. Jag brukar då kontra med att de väl ändå måste ha någon form av statistik via kontakter med tidigare annonsörer så att de vet något om vad en annons inom en viss bransch kan ge i respons. Efter den kontringen brukar de inte höra av sig ens.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Citat:
Om det ringer en idiot och frågar först "öööö.... viruha bättre täckning????...ööö...ö...eller ringa billigare...ööö??" och därefter ställer frågan "vad har du för operatör?"... då känns det inte riktigt som reklam eller försäljning... det känns PINSAMT och jag fattar inte om denna människa (?) någonsin sålt något över huvudtaget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Jag råkade ut för något härom veckan med Tre.
Dom hade ringt mig på hemtelen när jag var ute. Ringde upp numret som visades och kommer till en telefonsvarare som sa att jag kommit till någon "Fredrik på TRE", la på luren och försökte efter en stund. Kom då till en tjej som mer eller mindre välkomnade att jag hade ringt just henne på kontoret. Hon frågade mig vad min månadskostnad på mobilen låg på, jag svarade henne att det kostar mig 300:-, då frågade hon mig om vilken operatör jag hade. Svarade henne att jag har Halebop, då erbjöd hon sig att sänka mina månadskostnader emot att jag byter abonnemang. Jag svarade henne kort och gott om hon visste vad för operatör Halebop är. Det visste hon inte och bytte samtalsämne och började snacka om att hon kan sänka mina bredbandskostnader. Frågade henne om det gäller det mobila bredbandet som tjatar om på TV. Ja, svarade hon. Frågade henne vilken hastighet det hade. Hon svarade att det är Turbo3G, svarade henne att det är inte fullt utbyggt där jag bor så jag har ingen nytta utav detta. Hon frågade vilken operatör jag använder idag, svarade henne kort och koncist att jag har Bredbandsbolaget 20Mbit, då blev hon väldigt otrevlig och sa att hon inte kunde hjälpa mig då. Vad ville jag ha hjälp med? :s |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|