FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
En fråga till alla som har ett webbhotell av något slag. Hur mycket support är det? Jag har några släktingar som jag gett epost konton till och de ringer ibland och kan inte så där jätte mycket om datorer. Har man ett webbhotell får man många dumma frågor och jobbiga gamla tanter som inte vet hur de ska ställa in outlook med mera? Är det mycket frågor kring mail delen? Alla erfarenheter och tips välkommnas kring support till webbhotell? /Hannes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ju tydligare instruktioner du ger från början desto färre supportfrågor får du. Det brukar vara ett fåtal frågor som tas upp av sådana som inte kan så mycket. Om du ser kunderna som jobbiga blir det jobbigt att ta hand om dem. Om du ser dem som en tillgång och förmån blir det genast mycket enklare och roligare att ge support.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Med x antal kunder så får man alltid räkna med att det alltid är någon procent som är av typen "jag vägrar förstå och tänker inte lyssna på dig" ...lär man sig hantera dom utan att världen rasar ihop så har man kommit långt. Jag har drivit webbhotell sedan 1995 (nja, drivit/jobbat på företag som driver det) och måste nog säga att supportnivån har varit konstant hela tiden men precis som myapp skriver så kommer man långt med bra skrivna instruktioner och kanske ett sätt som kunderna själva kan lista ut mer om tjänsten.
Om man ser till att tid = pengar så inser man snart att support till ett par hundra kunder inte är någon liten eller billig uppgift. Tänkvärt... sedan är jag av den fast uppfattningen att webbhotell != mail, men det är väl bara jag. Att bedriva mailtjänster kräver grymt mycket mer support |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var ju en som ringde Decibel på Gate9 och frågade vad numret att ringa upp hans email var.
Tror det kommer mycket frågor om allt annat just hostingen också ;D |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|