Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Dells "erbjudande"

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-04, 12:09 #1
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Jag gillar att klaga på företag som är otrevliga mot sina kunder, så nu gör jag det igen!

Vi fick nyss igenom namnändringen på vårt företag (köpte lagerbolaget i november, men namnändringen gick igenom först för någon månad sedan på grund av gnäll från bolagsverket), och i samband med detta så skickar alla företag i världen fina erbjudanden till oss.

Bland annat Dell, och eftersom jag behövde 2 nya datorer till kontoret så ringde jag dem.

"Tryck 1 för att lägga en order", då kopplas jag till någon som inte är säljare, som sedan får koppla mig vidare.

- Välkommen till Dell hur kan jag hjälpa till
- Jag har fått ett erbjudande i brevlådan med 1000 kronors rabatt om man beställer för minst 7990 ex moms
- Nej, 9990 är det
- Nej, det är 7990, jag håller i pappret här och nu
- Nej det är 9990
- Nej det är 7990, det ser jag ju
- Okej, men det erbjudandet är gammalt och har gått ut
- Jag fick det i boxen igår, och det står att det går ut den 26/9-07
- Jo men det är nog gammalt, eller så är det 9990 kronor
- Men NEJ, det är ett aktuellt erbjudande
- Jaha, okej, men nu hittar jag det

SUCK. Varför skickar dom ut sånna erbjudanden och sedan anställer korkad personal? Nu vill jag ju aldrig beställa något från dell igen, jag som tyckte om dell innan. Inte nog med att det hon sa var fel, hon hade dessutom mycket otrevlig och irriterad ton.

Nu visade det sig att dom hade aldeles för lång leveranstid, så jag beställde datorn från en lokal leverantör istället, men jag kände ändå ett behov av att dela med mig av det otrevliga bemötandet!
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 12:17 #2
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Jag har samma erfarenhet av dell.

Med dagens Metro i handen så får man till svar att det inte gäller det är fel i annonsen det var förra veckans erbjudande.... också med en otrevlig ton.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 12:21 #3
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Vet inte hur Dell gör men de flesta stora PC-leverantörer HP/Fujitsu-Siemens/etc. lägger ut sin support/pre-sale/whatever på externa helpdeskföretag.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 14:03 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Dell verkar ha intern personal.
Dock har jag helt ändrat uppfattning om dem.

Jag bad om en offert och återigen hade kontaktpersonen slutat. Det är fjärde kontaktpersonen.

En dam ringde upp mig och talade om att hon var min nya kontaktperson och undrade hur mycket jag tänkt beställa under året. Med tanke på att vi redan leasar utrustning för ett par hundratusen är inte behovet jättestort, utan vi får se, men jag skulle vilja ha en offert på lösningen jag var intresserad av.

Nej, ni är för små, då får min kollega fixa det.

Sen började nästa dellpeson ringa och jaga mig. Jag vill inte diskutera mitt företag med Dell, jag vill ha en offert.

Det får nog bli hp framöver, de verkar ha bättre servicepersonal också.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 14:23 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
På mitt förra jobb beställde vi EN ensam dator, men eftersom vi var företag så fick vi en offert (och ett hyggligt pris) på den. Bra säljare, bra dator, snabb leverans.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 14:45 #6
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare
magics avatar

Jag har bara bra erfarenheter av dell, jag ringer/mailar nästan alltid till samma han svarar på alla mail samma dag och allt fungerar perfekt.

Senast jag ringde och beställde toners så ringde jag dock till banliga nummret och fick prata med en mycket trevlig norska, hon tyckte vårt företag var för stort och borde ha henne som "Account manager". jag ringde dock som vanligt och beställde 2 laptops i dag till min vanliga svenska kontakt och frågade om det gick bra att fortsätta ringa till honom eftersom det har fungerat så bra och han sa att det gick bra och att han kan ge samma priser som hon kan.

Dumt att byta kontakt när allt har fungerat så bra, jag tror att det finns puckon på alla företag, HP, Dell, Lenovo.. har man en gång fått tag i en bra kontaktperson så håller man sig till den, jag har testat både servrar från HP och Dell, iLo och DRAC (remote access kort) och det fungerar lika bra.

/Marcus
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 15:53 #7
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2007
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Ett tips när ni pratar med Dell det är att försöka pruta eller få extra saker till servrar. Runt 25% har jag hört talas om att det går att deala till sig
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-04, 17:46 #8
magics avatar
Flitig postare

Flitig postare
magics avatar

Citat:
Originally posted by JLE@Sep 4 2007, 14:53
Ett tips när ni pratar med Dell det är att försöka pruta eller få extra saker till servrar. Runt 25% har jag hört talas om att det går att deala till sig
Jag kan bekräfta att detta fungerar bra, särskilt i sluten på deras kvartal då de skall upfylla försäljnings kvoter.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 12:37 #9
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av magic
Citat:
Ursprungligen postat av JLE
Ett tips när ni pratar med <span class='highlight'>Dell</span> det är att försöka <span class='highlight'>pruta</span> eller få extra saker till servrar. Runt 25% har jag hört talas om att det går att deala till sig
Jag kan bekräfta att detta fungerar bra, särskilt i sluten på deras kvartal då de skall upfylla försäljnings kvoter.
Kan vara därför min säljare mailade mig idag (28:e sep, 3 dagar innan kvartalsslut) och erbjöd mycket bra priser
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-28, 15:38 #10
Tobab
Guest

Tobab
Guest

Citat:
Originally posted by JLE@Sep 4 2007, 14:53
Det beror på vilka prylar det handlar om. Priserna man ser i annonser är redan pressade.
  Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017