FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag gillar att klaga på företag som är otrevliga mot sina kunder, så nu gör jag det igen!
Vi fick nyss igenom namnändringen på vårt företag (köpte lagerbolaget i november, men namnändringen gick igenom först för någon månad sedan på grund av gnäll från bolagsverket), och i samband med detta så skickar alla företag i världen fina erbjudanden till oss. Bland annat Dell, och eftersom jag behövde 2 nya datorer till kontoret så ringde jag dem. "Tryck 1 för att lägga en order", då kopplas jag till någon som inte är säljare, som sedan får koppla mig vidare. - Välkommen till Dell hur kan jag hjälpa till - Jag har fått ett erbjudande i brevlådan med 1000 kronors rabatt om man beställer för minst 7990 ex moms - Nej, 9990 är det - Nej, det är 7990, jag håller i pappret här och nu - Nej det är 9990 - Nej det är 7990, det ser jag ju - Okej, men det erbjudandet är gammalt och har gått ut - Jag fick det i boxen igår, och det står att det går ut den 26/9-07 - Jo men det är nog gammalt, eller så är det 9990 kronor - Men NEJ, det är ett aktuellt erbjudande - Jaha, okej, men nu hittar jag det SUCK. Varför skickar dom ut sånna erbjudanden och sedan anställer korkad personal? Nu vill jag ju aldrig beställa något från dell igen, jag som tyckte om dell innan. Inte nog med att det hon sa var fel, hon hade dessutom mycket otrevlig och irriterad ton. Nu visade det sig att dom hade aldeles för lång leveranstid, så jag beställde datorn från en lokal leverantör istället, men jag kände ändå ett behov av att dela med mig av det otrevliga bemötandet! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har samma erfarenhet av dell.
Med dagens Metro i handen så får man till svar att det inte gäller det är fel i annonsen det var förra veckans erbjudande.... också med en otrevlig ton. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte hur Dell gör men de flesta stora PC-leverantörer HP/Fujitsu-Siemens/etc. lägger ut sin support/pre-sale/whatever på externa helpdeskföretag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Dell verkar ha intern personal.
Dock har jag helt ändrat uppfattning om dem. Jag bad om en offert och återigen hade kontaktpersonen slutat. Det är fjärde kontaktpersonen. En dam ringde upp mig och talade om att hon var min nya kontaktperson och undrade hur mycket jag tänkt beställa under året. Med tanke på att vi redan leasar utrustning för ett par hundratusen är inte behovet jättestort, utan vi får se, men jag skulle vilja ha en offert på lösningen jag var intresserad av. Nej, ni är för små, då får min kollega fixa det. Sen började nästa dellpeson ringa och jaga mig. Jag vill inte diskutera mitt företag med Dell, jag vill ha en offert. Det får nog bli hp framöver, de verkar ha bättre servicepersonal också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På mitt förra jobb beställde vi EN ensam dator, men eftersom vi var företag så fick vi en offert (och ett hyggligt pris) på den. Bra säljare, bra dator, snabb leverans.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har bara bra erfarenheter av dell, jag ringer/mailar nästan alltid till samma han svarar på alla mail samma dag och allt fungerar perfekt.
Senast jag ringde och beställde toners så ringde jag dock till banliga nummret och fick prata med en mycket trevlig norska, hon tyckte vårt företag var för stort och borde ha henne som "Account manager". jag ringde dock som vanligt och beställde 2 laptops i dag till min vanliga svenska kontakt och frågade om det gick bra att fortsätta ringa till honom eftersom det har fungerat så bra och han sa att det gick bra och att han kan ge samma priser som hon kan. Dumt att byta kontakt när allt har fungerat så bra, jag tror att det finns puckon på alla företag, HP, Dell, Lenovo.. har man en gång fått tag i en bra kontaktperson så håller man sig till den, jag har testat både servrar från HP och Dell, iLo och DRAC (remote access kort) och det fungerar lika bra. /Marcus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett tips när ni pratar med Dell det är att försöka pruta eller få extra saker till servrar. Runt 25% har jag hört talas om att det går att deala till sig
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|