FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Fortfarande kvarstår dock frågan, erbjuder PLESK någon funktionalitet som jag inte får via Remote Desktop eller är det bara ett annat gränssnitt för dem som tycker det är svårt att göra det på det riktiga sättet? T.ex. varför skulle jag vilja administrera min SQL Server från PLESK när jag lika väl kan göra det på det riktiga sättet via SQL Manager Studio. Jag kan inte låta bli att dra paralleller till folk som tror att dom är fullfjädrade systemadministratörer bara för att de kan sätta in Windows 2003 skivan och trycka next, next, next och så är det installerat (ska inte påstå att jag själv är det heller men lite mer än så kan man iaf).
/pJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Har faktiskt gjort lite research och ser nu att flera VPS leverantörer faktiskt rekommenderar att man inte kör med Plesk eller Helm om man inte behöver det, t.ex. för att "running a hosting business". Detta stödjer tidigare uppgifter som jag från början inte trodde på om minneskonsumption etc. T.ex. Tripple8 skriver:
"Note: Control panels such as Plesk consume a great deal of system resources such as RAM. Triple8 recommends that you do not install Plesk unless you have a real need for it, such as you will be running a hosting business." /pJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
www.vhcs.com och www.ispconfig.org är gratis och fungerar otroligt bra.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|