FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Någon som använder sig av frankeringsmaskin i dagsläget, vad kostar det, var köper man & vilken maskin rekommenderas?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Pitney bowes är bra, bra servis och så slipper du köpa maskin... Kan få från 129 kr i månaden.. Funkar strålande..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Pitney Bowes kan som sagt rekommenderas och dom har en liten modell som kostar ca 5000.- (Personal Post), hade en sådan för några är sedan, bra till volymer upp till 25 brev/dag. Jag har en modell nu som heter B700 som ligger på ca 18.000 och den är snabbare och något mer ekonomisk om man kör mycket. Du har en något lägre portokostnad (ca 8%) jämfört med om du frankerar med frimärken eller mot faktura (Portobetalt) men i gengälld måste du förskottsbetala portopengar till frankeringsmaskinen. Du måste också ha ett kundnummer hos Posten. Kolla in på www.pitneybowes.se och be att dom skickar dig en offert. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en servad B700 till salu. Ge mig bud
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Där jag jobbar har vi en Ascom Smile, det är en bra maskin om ni frågar mig. Driftsäker, billig i drift, enkelt laddningssystem för påfyllning av portopengar. Helt klart en bra investering! Kostade ca 12.000:- med våg när vi köpte den, men det finns säkert begagnade alternativ på marknaden.
Vi inhandlade den hos Bertil Stenbeck AB, www.stenbeck.se |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|