Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad ska man tänka på?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-20, 22:37 #1
Interfaces avatar
Interface Interface är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Interface Interface är inte uppkopplad
Medlem
Interfaces avatar

Reg.datum: Apr 2006
Hejsan.
Jag ska nu efter många om och men "outsourca" kodning av en prisjämförelse-sajt genom företrädelsevis rentacoder alt. getacoder.
Det jag vill ha är en prisjämförelsesajt med både feeds och möjlighet att crawla sidor.
Meningen är att projektet skall göras från början till slut, alltså även installation på server etc, så jag kan se ifall resultatet är godkänt och då betala genom escrow.
Jag antar att det blir något i PHP/Javascript/Ajax + MySQL med xhtml-interface.
Kan ej koda så jag vet inte hur jag ska gå tillväga med designen, rita upp i Adobe Illustrator och och sen skicka för xhtml-omvandling?
Hur får jag ihop det med php/MySQL kodningen om jag inte vill att den indiska (antar jag, typ) kodaren ska göra designen? Eller kan jag skicka någon slags ritmall?
Kan inte koda så om det är något jag missuppfattat så säg till.
Sen finns det ju färdiga scripts som tex Kaon eller Pricetapestry, skall man basera det hela på det eller låta kodaren gör allt från scratch? Eller är det brukligt att programmerare använder sig av dylika script som grund? Hur blir det då med licensen?
Vad ska jag tänka på gällande kravspecifikationen?
Vill gärna ha något där det går att implementera vilket språk som helst för att sätta upp i olika länder, tex Tyskland, vill därför även ha möjlighet att kunna ändra designen, men det är kanske självklart då php-kodningen och databasen är separat från xhtml-dsignen? Eller har jag helt missuppfattat det hela?
Tar nu mitt första kliv på detta projekt genom att vända mig till er på WN, vad ska jag tänka på generellt, har jag missupfattat något, har ni själva erfarenheter,inte bara från outsourcing men även det som man kan kalla "Affiliate Price Comparison Search Engines" , vet att flera här på WN driver sådana, tex för prylar och flygresor. Vad vill man ha och vad är de vanligaste problemen med sådana siter? Tacksam för alla svar!
Interface är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017