FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej, visst får man spam högvis varje dag. Men idag var det värsta jag varit med om, inte för att det är spam, direkt, utan mailer daemon o dyl, som "svarar" på något som gått ut från mig. Har själv inte fördjupat mig ifrågan men hörde talas om att någon form av ny spamvåg var i farten i form av bifogade .pdf filer .. och alla dessa mail är just sådana; mail med en bifogad pdf.
Jag stängde av mailen när det var upp i nästan 400 mail, och nu vågar jag inte starta skiten igen i rädslan att det ska fortsätta i samma tempo. 6 mail i sekunden ungefär. Är det Loopias server som har fått fnatt eller? Jag kör Mac, så virus borde det inte vara!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej.. hade mailen på under tiden jag skrev inlägget och lyckades få mer än 600 likadana mail, vilket i nuläget sumerar upp antalet till närmare 1000.
Fantastiskt irriterande. Någon som har en idé hur jag kan stoppa det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inte nån större framgång. Är det en giltig adress som står som mottgare eller har du nån form av "catchall" aktiverat?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är någon som har satt din adress som avsändare i ett spam-utskick och nu får du studsarna på e-post som inte gick fram. Det kan stanna vid ett par tusen men ofta brukar det resultera i omkring 15 till 20 000 meddelanden.
Du kan be webbhotellet sätta upp ett tillfälligt filter som stoppar mailer deamon-meddelanden direkt på servern. Räkna med att det håller på i omkring två dygn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Se där jag, tackar så mycket. Aldrig varit med om det tidigare, men det har bevisligen du
![]() Slänger iväg ett mail till Loopia (ironiskt nog), jäkla bök att ringa härifrån. Har nog catch-all på ja, dags att slå av den kanske. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit ute för samma sak jag med... inte roligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
![]() Peaken förra året var när jag stängde av catch-all, nu får jag lika mycket spam igen utan cathc-all på mina domäner. *mumble*. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
Stoffe: SpamSieve kanske vore något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
hnn, tack för tipset, verkar lovande. man får väll hoppas att det här inte kommer hända ofta, men kan nog vara värt för säkerhetsskull. har ju (lite dumdristigt kanske) total ignorerat allt vad virus, adwares och spam heter efter bytet till mac.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|