FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänk inte alltför mycket teknik och taggar utan tänk först helt enkelt.
Varför ska kunderna handla av mig, vad erbjuder jag som inte konkurenterna gör? När du vet svaret på den frågan ska det presenterad på förstasidan i en ny desing så att kunderna enkelt fattar varför du är deras förstaval att handla hos. Många här inne är lite teknikblinda ibland och glömmer att det faktiskt ska finnas en affärsidé bakom sajten också, och helst en som fungerar. Du säger inget om hur många besökare du har och vilken avslutsfrekvens. Intressant att veta för att försöka hjälpa till mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror de flesta här inne förutsätter att det finns en affärsidé som grund om man redan har lanserat en e-butik
![]() Lite exempel: Snabba leveranser Låg fraktavgift Rabattsystem Låga priser Bra service Stort och brett sortiment Helhetslösningar Hög kvalitet på produkter Utförliga produktbeskrivningar Säljande produktbilder Användarvänlig shop mm, mm Man kan naturligtvis inte vara bäst på allt och det behöver man inte heller vara. Om ingenting fungerar så återstår bara en sista punkt: Mördande reklam |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kunde inte sagt det bättre själv, eller rättare sagt Gustav du sa vad jag menade fast på ett bättre sätt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Wow det var mycket respons.
För det första. Desigen. Den är mer igenomtänkt än da vinci koden. Vår affärside har varit att sälja kuvert till företag. Företag köper större volymer. Dem vet vad dem ska ha. När kunden vet vad dem är ute efter vill dem bara hitta produkten så fort som möjligt. Det ska vara klarspråk. Det här får du, det här betalar du för. Klart. Alla fokusering ska vara kring produkten. Enkel stilren design ger ett lugnt intryck. Framsidan ser ut som en kuvertförpackning. Sveriges största internetsidor bygger med samma teknik. Blocket, tradera, komplett,aftonbladet. expressen m.fl. jag studerade 100 sidor innan jag tog fram vår design. En enkel ren sidan med bara enkla fäger och text uppdateras snabbt även med dålig internetanslutning. Om vi nu skulle vänt oss till privatpersoner så skulle upplägget vara upplösning 1400x1600. 100 mb flashfilmer direkt på förstasidan som spelar upp högt ljud. Köp 5 paket kuvert och betala endast för 3 och få en cykel på köpet. Popupfönster, blinkade taggar med snabb leverans, eller "vi leverar inom 24 timmar" = skiten lämnar företaget inom 24 timmar. Sen är det upp till posten. m.m. listan kan göras lång. Tydligen så är det såna här amatörer som lyckas. Jag har sett det innan och jag förstår inte. Tänker inte konsumenterna efter när dem handlar? Blir dem blåsta direkt? Jag tog fram en perfekt optimerad sida. Efter 5 månader är resultatet att nästan alla beställningar gjorts av privatprsoner eller miniföretag. Det kanske är dags att tänka om. Vår kundkrest är inte storföretag trotts att jag gjort 6 siffriga offerter. Det är möjligen som en del säger. Det ser för lyxigt och dyrt ut. Vi måste skylta med våra superpriser direkt på förstasidan. Pris per kuvert är bra. Jag har bara en sak att säga om seo. Det är skit. I alla fall den versionen som jag har erfaranhet av. Programmet är gjort så att man lägger upp information på en sida och försöker använda ett nyckelord ex kuvert så ofta som möjligt. Resultat blir att kunden först kommer till någon www2.kuvert.se/seosida. Sen får dem klicka vidare till nästa sida för att komma till en länk och till slut hamna på kuvert.se. Krånligt, fult onödigt. Slutligen svar på fördelarna med en bättre affärsidé: Snabba leveranser : Leverans nästa dag. (= 2 dagar men är tillverkarens förs snack) 5-7 dagar på tryck. Låg fraktavgift: 150:- svin dyrt men har ingen bättre lösning i dagsläget. Rabattsystem: Finns i webshopen har bara inte luskat ut hur jag ska lösa det. + att man inte vill skänka varorna som vissa konurenter gör (idioter) Låga priser: - finns ingen billiagre! Bra service: -nja vi svarar inte i telefon. Stort och brett sortiment: Brett sortiment av standardkuvert och emballageprodukter. Kan specialtillverka vad som helst i hur stora upplagor som helst ![]() Helhetslösningar: jajamensam. fixar allt! Hög kvalitet på produkter: från 180:- till 1200:- för 500 c5 kuvert Eller från kvalitet till prestigekuvert. Utförliga produktbeskrivningar: kan säkert förbättras. Säljande produktbilder: jag behöver inte sälja. Kunden vet vad den vill ha.. Användarvänlig shop: Den verkar inte vara anpassade för privatpersoner som förväntar sig få en cykel på köpet.. hatar elgig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror men jag kan ha fel att större företag ofta har en leverantör och kanske är knutna till speciella avtal så att det är svårt att ta sig in där. De gör kanske mer upphandlingar än beställer i webbutiker, men återigen jag kan ha fel.
Jag tror att du kanske ska försöka vända dig till mindre företag och tänka att de köper fler gånger i stället :-) och så försöka skylta mer med vad ni är bra på. När jag kikade på sidan fick jag ingen känsla varför jag skulle handla hos er. Om du hade haft med en del av fördelarna på förstasidan tillsammans med erbjudanden så skulle jag blivit mer intresserad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ny design och SEO |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Måste då säga att jag alltid blir förvånad över hur folk reagerar på respons
![]() Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Det är framför allt när du säljer till mellanstora och större företag som du bör ge bort en kaffebryggare på köpet. En inköpsansvarig låter sig lättare mutas än en snål privatperson som måste spendera sina egna pengar. Ett klassiskt exempel är Quill, som alltid ger bort en massa prylar. Inköpsansvarig köper dyra kuvert till företaget och behåller kaffebryggaren själv. Alternativt ger bort den till chefen och samlar på sig några pluspoäng.
Nu säger jag inte att du ska börja ge bort kaffebryggare. Jag säger bara att det finns en anledning till att många butiker har stora banners där det står REA och Specialerbjudande på förstasidan. I vilket fall så måste du nog finna dig i att din målgrupp är mindre och medelstora företag. Storföretag söker inte tjänster och produkter via Internet. Det brukar istället vara långa upphandlingar, möte på möte och möjligen en konferens på någon trevlig kurort. Sen väljer man ändå att köpa från det företaget som man handlat av de senaste 75 åren. Större företag handlar dessutom nästan alltid av andra stora företag. Du måste alltså bli marknadsledande innan du kan få de stora fiskarna på kroken. Vad gäller SEO så har du nog fått något om bakfoten. Rätt gjort så ska det inte ta mer än några veckor att ranka din sida på förstaplats på i stort sett samtliga för dig relevanta nyckelord. Och då behöver man inte ta med några krångliga landningssidor som du nämner i ditt exempel. SEO kostar självklart pengar om man väljer att anlita en konsult, men den kostnaden brukar kunden ofta tjäna in på några månader bara. En förutsättning är så klart att man väljer att anlita en seriös konsult som vet hur det ska göras. Det finns tyvärr många skumma företag som aldrig levererar resultat i den branschen. Hitta någon som bara tar betalt efter resultat så kan du vara trygg dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
Jag tyckte det var lite oklart, hur ofta köper större företag, som du säger att sidan vänder sig till, kuvert utan tryck? Möjligheten att få tryck ligger gömt unden en liten meny, och det är inte alls tydligt.
Dessutom förväntar jag mig rabatt om jag köper större volym, men det enda pris jag hittade efter en massa klickande var för 500-paket. Designen har jag inte mycket att säga om, faden ser ut att vara från 90-talet, men sure det fungerar och träffar säkert målet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag saknar köpsignaler och framförallt lättheten att jämföra priser. |