Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kuvert.se - vad man kan göra med ett bra domännamn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-18, 00:48 #21
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Företag liksom privatpersoner vill ha:
  • Enkelhet
  • Säkerhet
  • Kvalitet
  • Bra pris

Enkelhet
Grundläggande navigation saknas som att komma tillbaka till huvudsidan genom att klicka på logotypen och enkel väg till hjälp och frågor. Det spelar ingen roll hur blixtsnabbt sidan laddas om potentiella kunder går vilse. Flytta logotypen till höger och lägg dom vanliga tre snabblänkarna där loggan ligger nu: till index, kontakt/kundtjänst, översiktskarta. Sökfältet ligger också lite annorlunda till mot vad folk är vana vid, vilket gör dom osäkra.

Säkerhet
Kontaktmöjligheterna här är ytterst begränsade och informationen om företaget minimalt. Ett starkt varumärke med tydlig design betyder allt för att bygga upp förtroende och det är därför företag spenderar så mycket på att stärka just varumärket. I det här fallet saknar jag helt identitet och det skapar en viss osäkerhet. Du kan skapa en kraftig och säljande design utan att behöva tynga ner shoppen med enkla medel om du gör det smart. Färg och form säljer och om du ser ut som du kommer från 80-talet eller norra ryssland designmässigt ger det ett osäkert intryck.

Investera i ett support skript så du visar att du är seriös när det gäller hjälp och kontakter och fundera lite på färg och form. Bleka pastellfärger säljer dåligt tyvärr och du vill ge ett stark och seriöst intryck för att få stora kunder att tro på dig.

Kvalitet
En kund vill ha bästa kvalitet och även om jag är helt säker på att dina produkter håller högsta klass så ger den bleka designen inte samma intryck. Produktbilderna är bleka och tillsammans med det väldigt sparsamma innehållet och återhållsamma designen så kommer produkterna inte till sin rätt.

Bra Pris
Nu har du redan bra pris, men när jag är tveksam till både kvalitet och om du är seriös så verkar priset högre. Det finns inga bulkpriser för större kvantiteter som får mig att känna mig speciell eller lockar till större köp.

Vad jag skulle ha gjort:
Dom kunder du helst vill ha är företag och dom vill ha seriösa aktörer som kan ta hand om dom 24/7. Dom handlar sällan på känn utan vill veta att handlar jag här får jag bra pris, kvalitetsprodukter med utmärkt hantering utan krångel.

Först skulle jag göra en ny design (ingen överaskning eftersom jag är designer) och då hade jag antingen inriktat mig mot dom yngre företagen eller dom äldre etablerade. Dom yngre föredrar ljusa färger i kombination med stark kontrast som visar ett tydligt ställningstagande att jag är bäst och det står jag för. Säljfärger som rött, blått, grönt och lila i kombination med svart/vitt/grått, gärna med glansdetaljer för fräscha känslor. Dom mer etablerade firmorna föredrar lugnare och mer sofistikerade färger som för tankarna till en lång historik och långa anor. Säljfärger mer neddtonade mossgrönt och nyanser av brunt alternativt dovare varianter på rött och blått.

En ny logotyp är ett måste och jag hade satt den på höger sida med en grundnavigering under vågrätt med länkar till kundtjänst, vanliga frågor, frakt, kundinloggning osv. Längst ut till höger hade jag lagt sökfunktionen eller i headern ovanför om det passar. Jag hade köpt i Kayako och installerat för alla supportbehov (jupp, till och med mobiltjänster!) Vänstermenyn hade jag gjort om så att kundvagnen blev tydligare och menyn lättare att hitta i.

Produktbilderna hade jag gjort om och get mer kvalitetskänsla och själva upplkägget på katalogen hade jag gjort mer angenäm och säljande med små bilder för varje produkt istället för bara text. Produktsidan hade jag ghort om med mer information och leadins, dvs snabblänkar till andra produkter och tjänster så att det ökar chansen för försäljning.

På framsidan hade jag haft en grafisk säljbild högst upp med erbjudanden/info och sen ett urval av produkter samt kanske en lista på toppsäljande produkter. En roterande referens ruta med kända företag som köper av dig i vänstersidan had jag också lagt till och en sektion för nyhetsbrev (för julerbjudanden osv) samt kanske en sektion för affiliates om det skulle kännas aktuellt.

...sen fick vi se vad som jag skulle bygga på härnäst
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-18, 02:24 #22
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Det är 3 saker som jag inte gillar när jag ger sidan en första titt.
Det här helt enkelt designen, upplägget (jag blir inte köpsugen) och prisen. Kanske visa styck pris? Ser billigare ut då. För att visa tex. CD-kuvert där man kan köpa 2000 stycken för 845 kr känns.. Mnja, sådär.
Däremot att visa CD-kuvert för 0.4225 :- styck är mer attraktivt (imo).

Hoppas att det är till någon hjälp, ska förmodligen snart beställa sådan saker och kommer absolut att ta en titt på ditt sortiment när den tiden kommer. CTRL+D
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017