FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag äger helsingborgsbloggen.se och aftonbladet kallar sin ena blogg för helsingborgsbloggen. Kan de göra det igentligen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
har du skyddat namnet "helsingborgsbloggen"? troligen inte, isåfall kan dom göra det ja
att regga en domän är inte samma sak som att skydda ett namn har du total otur så har dom skyddat namnet och då kan dom roffa åt sig din domän istället.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
http://blogg.aftonbladet.se/10226/perma/385099 Är vad jag kan förstå ett lagbott i sig. "Personuppgiftslagen" I en tolkning av den här lagen betyder det alltså, att om A skriver något om B på en hemsida eller e-postlista, utan att B vet om det, gör A sig skyldig till ett lagbrott. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag hade reggat varumärke och sen kontaktat Expressen för samarbete. Allt för att bråka med pest (Expressen är kolera). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så nej det där är inget lagbrott |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Aftonbladets blogg kanske även ligger under aftonbladets grundlagsskydd som går före PUL i deras fall, då de är en nyhetstidning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Enligt RTVV har Aftonbladets blogg inte grundlagsskydd. Citat "Man kan inte få grundlagsskydd för en blogg av den typen".
Sen om de har rätt eller inte överlåter jag till rättsväsendet att lista ut om det skulle behövas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Eventuellt skulle varje enskild bloggare kunna få det, men troligen faller det på formuleringen i kraven att ingen annan än utgivaren har möjlighet att påverka innehållet, och den möjligheten har ju faktiskt Aftonbladet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|