Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Adsense betalar uruselt!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-22, 21:44 #21
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
Medlem
mindgems avatar

Citat:
Originally posted by Captain Thailand@May 22 2007, 18:23
Hej,
Jag har aktat mig för Tradedoubler sedan jag läste vilken löjlig summa deras kampanjer normalt genererar till webbmakaren. Premium låter iofs trevligare.
AdSense har väl inte sällan nackdelen att de skickar folk till ens konkurrenter, så även det har jag skippat ;-)
Du kan blocka webbplatser, ip adresser och kategorier själv.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 21:51 #22
mindgems avatar
Medlem

Medlem
mindgems avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@May 22 2007, 19:45
Alla dessa trådar där folk klara på affiliate ersättning är riktigt patetiska.
Folk ser affiliate ersättningar som en RÄTTIGHET, inte en möjlighet.
Bara klagar, klagar och klagar. Om ni får så dålig ersättning - SÄLJ SJÄLVA!

Det du tjänar på affiliate program är det som annonsörerna värderar din sajt till. Idag klickar ca 1 promille av besökarna på en annons. Oftast är det sedan bara nån liten procent som köper grejjer. Alltså krävs det 10.000 tals besökare för att få ihop ett avslut som värderas till kanske 1kr, kanske 10 kr eller kanske 100 kr.
Då kan man inte tro att man kommer bli miljonär med ett 1000-tal besökare per dag.

Affiliatemarknadsföring är inte VÄLGÖRENHET, det är värdering av reklamplats. Tjänar du inte mer, är din sajt inte värd mer. Acceptera det istället för att klaga.
Jag förstår inte alls ditt skäll. Vi(vissa av oss) är professionella designers/webmasters/utvecklare om lever på detta. Självklart ska vi oroa oss och bry oss om hur intäkterna ser ut. Vi är inte punkare som jobbar ideellt, tvärtom.

Jag skulle inte valt ordet "klaga" utan utvärdera eller resonemang runt intäkterna och förhoppningsvis är jag inte patetisk bara för att jag vill tjäna pengar.

p.s. Det är inte ett 1000 tal besökare utan runt 250.000 unika besökare per dag.
Oläst 2007-05-22, 22:01 #23
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Hehe.. din punkare robertsson.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 22:05 #24
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Har du börjat praktisera som punkare Robertsson? :P
Oläst 2007-05-22, 22:26 #25

CJ ringde mig idag och prackade på mig nån form av (e)CPM-lösning, det kanske kan vara nåt för dig mindgem. Tjänsten heter Valueclick Media och verkar vara lite som tradedoubler premium-tjänsten fast bättre anpassad för internationella siter. Kontakta Andreas Ahlenius på CJ så hjälper han dig säkert.

PS. Till alla moderatorer; skall vi verkligen tillåta punkare på forumet? Jag tycker det känns lite oseriöst.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-22, 23:10 #26
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Det kan inte vara så att flera annonsörer har spärrat din webbsida mindgem? Det går ju som annonsör att ställa in vilka webbsidor som man inte vill att ens annons ska visas på. Om trafiken som du skickar inte får annonsören att nå break-even så spärras du. Det behöver inte betyda att du gjort något fel, bara att dina besökare är mindre köpkraftiga än genomsnittet. De annonsörerna som betalar många kr per klick spärrar dig därför när de inser att de inte får tillbaks sina pengar. Istället visas då annonser för andra annonsörer som betalar mindre och vars annonstexter inte tilltalar dina besökare lika mycket. Kontentan blir färre klick till ett lägre pris. Tidigare kanske du visade annonser där du fick 10 kr per klick. Nu kanske du bara får 1 kr.
Rena spekulationer så klart… men jag kan inte se någon annan förklaring.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-23, 00:00 #27
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Mattias Mattias är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@May 22 2007, 22:01
Hehe.. din punkare robertsson.
haha, inte lätt det här inte..
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-23, 10:38 #28
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Helt normala värden och inget att hetsa upp sig över. Vill du ha bättre betalt, öka trafiken och förbättra sidan.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-23, 13:59 #29
mindgems avatar
Medlem

Medlem
mindgems avatar

Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
CJ ringde mig idag och prackade på mig nån form av (e)CPM-lösning, det kanske kan vara nåt för dig mindgem. Tjänsten heter Valueclick Media och verkar vara lite som tradedoubler premium-tjänsten fast bättre anpassad för internationella siter. Kontakta Andreas Ahlenius på CJ så hjälper han dig säkert.
PS. Till alla moderatorer; skall vi verkligen tillåta punkare på forumet? Jag tycker det känns lite oseriöst.
Mkay, ska titta närmare på det, tack.

Citat:
Originally posted by -Gustav@May 22 2007, 23:10
Det kan inte vara så att flera annonsörer har spärrat din webbsida mindgem? Det går ju som annonsör att ställa in vilka webbsidor som man inte vill att ens annons ska visas på. Om trafiken som du skickar inte får annonsören att nå break-even så spärras du. Det behöver inte betyda att du gjort något fel, bara att dina besökare är mindre köpkraftiga än genomsnittet. De annonsörerna som betalar många kr per klick spärrar dig därför när de inser att de inte får tillbaks sina pengar. Istället visas då annonser för andra annonsörer som betalar mindre och vars annonstexter inte tilltalar dina besökare lika mycket. Kontentan blir färre klick till ett lägre pris. Tidigare kanske du visade annonser där du fick 10 kr per klick. Nu kanske du bara får 1 kr.
Rena spekulationer så klart… men jag kan inte se någon annan förklaring.

Annonsören kan ju spärra mina sidor men inte AdSense. Då hade det framgått i avtalet att AdSense kan sänka min andel ifall mina klick inte leder till försäljning, desutom finns det ju inget sätt för AdSense att avgöra detta eftersom de inte följer leads.

Citat:
Ursprungligen postat av elprisguiden
Helt normala värden och inget att hetsa upp sig över. Vill du ha bättre betalt, öka trafiken och förbättra sidan.
Förbättra sidan finns det ju alltid rum för men trafiken går stadigt upp hela tiden.

Konstigt att alla svarar med att jag "klagar" och "gnäller" och "hetsar upp mig". Det låter som om jag vore en riktig gnällspik. Nidbild.
Oläst 2007-05-23, 14:56 #30
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Originally posted by mindgem@May 23 2007, 13:59

Annonsören kan ju spärra mina sidor men inte AdSense. Då hade det framgått i avtalet att AdSense kan sänka min andel ifall mina klick inte leder till försäljning, desutom finns det ju inget sätt för AdSense att avgöra detta eftersom de inte följer leads.

Alla annonsörer betalar ju olika mycket.
Annonsör 1 väljer att betala 5 kr/klick
Annonsör 2 väljer att betala 1 kr/klick
Annonsör 3 väljer att betala 3 kr/klick

Allt annat lika, så kommer annonsen för annonsör 1 att visas på din webbsida. Annonsör 1 får utförlig statistik om köp och ser efter en tid att klick från din webbsida inte betalar tillbaks sig. Han/hon spärrar din sida. Då visas annonsörs 3 annons istället. Han/hon drar samma slutsats som annonsör 1 och spärrar också din sida. Nu vissas annons 3 istället. Annonsör 3 betalar bara 1 kr per klick och anser därför att trafiken från din sida betalar tillbaks sig. Din webbsida visar fortfarande annonser, men dina intäkter har sjunkit till en femtedel.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017