FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag skulle inte valt ordet "klaga" utan utvärdera eller resonemang runt intäkterna och förhoppningsvis är jag inte patetisk bara för att jag vill tjäna pengar. p.s. Det är inte ett 1000 tal besökare utan runt 250.000 unika besökare per dag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe.. din punkare robertsson.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du börjat praktisera som punkare Robertsson? :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
CJ ringde mig idag och prackade på mig nån form av (e)CPM-lösning, det kanske kan vara nåt för dig mindgem. Tjänsten heter Valueclick Media och verkar vara lite som tradedoubler premium-tjänsten fast bättre anpassad för internationella siter. Kontakta Andreas Ahlenius på CJ så hjälper han dig säkert.
PS. Till alla moderatorer; skall vi verkligen tillåta punkare på forumet? Jag tycker det känns lite oseriöst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Det kan inte vara så att flera annonsörer har spärrat din webbsida mindgem? Det går ju som annonsör att ställa in vilka webbsidor som man inte vill att ens annons ska visas på. Om trafiken som du skickar inte får annonsören att nå break-even så spärras du. Det behöver inte betyda att du gjort något fel, bara att dina besökare är mindre köpkraftiga än genomsnittet. De annonsörerna som betalar många kr per klick spärrar dig därför när de inser att de inte får tillbaks sina pengar. Istället visas då annonser för andra annonsörer som betalar mindre och vars annonstexter inte tilltalar dina besökare lika mycket. Kontentan blir färre klick till ett lägre pris. Tidigare kanske du visade annonser där du fick 10 kr per klick. Nu kanske du bara får 1 kr.
Rena spekulationer så klart… men jag kan inte se någon annan förklaring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Helt normala värden och inget att hetsa upp sig över. Vill du ha bättre betalt, öka trafiken och förbättra sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Konstigt att alla svarar med att jag "klagar" och "gnäller" och "hetsar upp mig". Det låter som om jag vore en riktig gnällspik. Nidbild. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
Annonsör 1 väljer att betala 5 kr/klick Annonsör 2 väljer att betala 1 kr/klick Annonsör 3 väljer att betala 3 kr/klick Allt annat lika, så kommer annonsen för annonsör 1 att visas på din webbsida. Annonsör 1 får utförlig statistik om köp och ser efter en tid att klick från din webbsida inte betalar tillbaks sig. Han/hon spärrar din sida. Då visas annonsörs 3 annons istället. Han/hon drar samma slutsats som annonsör 1 och spärrar också din sida. Nu vissas annons 3 istället. Annonsör 3 betalar bara 1 kr per klick och anser därför att trafiken från din sida betalar tillbaks sig. Din webbsida visar fortfarande annonser, men dina intäkter har sjunkit till en femtedel. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|