Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hemligheten?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-17, 21:29 #1
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
Nykomling

Vad är hemligheten och alla trixen som gör att man får mycket besökare? Dum fråga kanske? Men jag skulle verkligen vilja ha en guide för hur man lockar till sig besökare och sedan kännar på reklamen på sidan. Alltså:

Steg 1: Hur ska man lägga upp reklamen så att besökarna klickar på den?

Steg 2: Hur ska man få mycket besökare till sin sida?

steg 3: Hur ska man höja inkomsterna från 0 till mycket?

Steg 4: Hur ska man underhålla så att besökarna inte plötsligt blir ointresserade?

Jag syftar främst på partners-nätverk och det är Affiliator och Adsense...

Vi har en del besökare (ganska lite ännu) men alldeles för lite som klickar på reklamen på vår sida... ta vår sida som exempel (xhrone.com). På den har vi reklam på startsidan (Affiliator) och på länksidorna + "partners" där vi har Adsense for content. Är detta bra? Är det något som skulle behövas?

Jag vill dock inte att informationen i den här tråden ska vara enbart riktad till min webbplats utan att fler ska kunna ha glädjen av den...
Solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-17, 21:42 #2
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2004
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator

Testa, testa testa testa vad som passar just din webbplats.
Oläst 2007-06-17, 22:09 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Jag har samma svar på alla 4 frågor: CONTENT! (innehåll)
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-17, 22:28 #4
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Jag håller med robertsson, och tillägger att det finns optimeringstips på google om du letar lite. det finns ju som sagt vissa områden samt format som funkar helt enkelt bättre än andra.

Sen måste man ju fråga sig vart gränsen går för hur mycket reklam och på vilka platser annonserna får visas för besökarna-
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-17, 22:56 #5
Nykomling

Nykomling

OK, låter bra! Ska försöka få lite mer artiklar och länkar... Kanske något mer? Hmm...
Oläst 2007-06-18, 00:23 #6
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Svaret på fråga 2-4 är helt enkelt att skapa en sida som folk vill besöka. Ställ er frågor som:

Skulle ni besöka sidan och i så fall varför?
Finns det redan bättre länkportaler?
Vad kan ni i så fall göra bättre?

Jag vill inte vara elak men ska jag vara ärlig så ser jag inte nyttan med sidan. Jag skulle då aldrig surfa in på den två gånger. Dessutom verkar den ganska oseriös i mitt tycke med texter som "För att bli Sveriges största länkportal måste vi ungefär ha 100 000 länkar gissar jag på." och "Vi har ett mycket effektivt spam-skydd som hindrar spam att komma in i vår e-post så därför rekomenderar vi er som försöker skicka till oss att inte göra det eftersom att detta ger ingen effekt. Ni får gärna göra det men vi bryr oss hur som helst inte."

Ska jag ge er ett plus så är det väl för den ganska trevliga layouten och designen. Sidan så dessutom kanska välformaterad ut.

Mitt tips är alltså att skapa en sida som folk vill besöka först därefter behöver ni ens fundera på "steg 1".
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 01:49 #7
Nykomling

Nykomling

Tack så mycket för tipsen! Ska verkligen försöka tänka på att få mer vettig information... Det stämmer att texten är oseriös det håller jag med om och nej då jag tycker inte att det var en så elak kommentar... Jag tar inte illa vid mig...

Hur som helst så är det en del som behövs göras det är sant! Kul att ni som tittade på sidan kunde ta er tid att göra det. Det uppskattas!

Jag är väl inte så superduktig på att skriva bra. Jag är ju trots allt bara född år 1988 och har mycket att lära när det gäller marknadsföring, SEO och partner-nätverk...

Tipsen var mycket bra! Ibland glömmer jag vad som behövs göras och då är det bra med andra som vet hur man ska göra! Framför allt när det handlar om duktiga webbdesigners och andra duktiga personer!

Jag är fortfarande en amatör med en halvt som halvt skitsida men det gör ingenting... för jag är här för att lära mig!

Ännu ett tack till alla som hjälper mig med tips och kommentarer för min "skitsida" ...
Oläst 2007-06-18, 01:53 #8
Nykomling

Nykomling

Någon som har något tips på vad som kan vara "vettig info"?
Oläst 2007-06-18, 02:14 #9
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
Visst låter "Xhrone perfect" skittufft, men ni ska nog hitta på ett nytt namn, något man kommer ihåg.

Jag har nu surfat runt någon minut på din sajt och jag förstår inte riktigt varför man ska besöka den. Är det för att det är massa bra länkar till saker, eller är det roliga länkar? Eller är det tänkt att vara en startsida?
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 12:25 #10
Nykomling

Nykomling

Alltså idén med sidan är att ha så många länkar som möjligt (av bra kvalité). Man ska kunna hitta vad man söker efter, alltså en informationskälla via oss. Ungefär som Catweb fast med högre kvalité i genomsnitt av länkarna. Det är nog också meningen att det ska vara en startsida. Det kan vara av fler kategorier... eftersom att den riktar sig till en ganska stor målgrupp... Ni ser kategorierna under "länksök" i hoppmenyn. Det visste ni kanske redan...

Jo... kanske ett ganska svårt namn vi har valt på sidan iofs men problemet är den att url:en är xhrone.com och xhrone är ju ett ganska krångligt ord... Har förrut fått tips om att "perfect" inte låter proffsigt... Det kan jag hålla med om men jag har svårt att hitta något som låter lika bra, som passar med xhrone och som man lätt kommer ihåg... men det borde ju finnas något allternativ...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017