FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Läste Internetworld och fastnade för en sak som Danny Aerts från .se påstår i en intervju:
"Vilka är de starkaste trenderna inom domänhantering? – Besökare har börjat gå förbi Google och istället knappa in tänkbara domännamn direkt i webbläsaren. När direktnavigering blir allt vanligare kan köp av rätt domännamn bli viktigare än att köpa sponsrade länkar." Länk till artikeln: http://internetworld.idg.se/2.1006/1.107785 Känns inte det lite 90-tal? Eller? Tycker det låter konstigt att det skulle vara en uppåtgående trend, visst, ibland provar man ju att knappa in på måfå för att testa men att det skulle vara en trend? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Precis. Är det verkligen en trend?! Att det är viktigt att ha "rätt" domännamn.com (eller .se osv) är väl knappast någon nyhet. Handlar det inte snarare om att folk lärt sig att chansen är stor att företag har företagsnamnet.se eller.com. "Alla" vet väl numer att skriver du Nokia.se hamnar du på Nokias svenska sajt och Nokia.com på deras internationella. Varför använda Google då? Skall du dock läsa om dalmatiner-hundar (bara ett exempel ur luften) så är min gissning att ganska få chansar på; Dalmartiner.se (som i detta fallet faktiskt går till en kennel), utan snarare använder Google etc. Å andra sidan har troligtvis Danny belägg för detta. Uttalandet borde väl ha en källa.
![]() |
Svara |
|
|