FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
När jag kikar på placeringarna efter bara ett par veckor efter registreringen till ett gäng kataloger så verkar det inte vara någon större skillnad. Återstår att se vad som händer efter ytterligare några veckor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Att registera sig i en massa kataloger kan ha en bra och positiv effekt för din site. Det är värt den tiden det tar att posta länkar i kataloger om du gör det på rätt sätt. Jag har skrivit en tråd om detta i seo-forum http://www.seo-forum.se/laenkstrateg...-och-tips.html Du kan enkelt med rätt sätt få din länk i många bra PR 2-3-4 och även PR 5 sidor i olika kataloger. jag har lyft upp viktiga och svåra keywords och fraser till Första och Andra sidor i Googles med katalog registerings. // Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man får ha en riktig skitsida som ingen vill länka till om det skall vara värt att registrera i kataloger.
Effekten med kataloger är ytterst marginell även på lång sikt, det finns ett par, tre fyra kataloger (sunet/kth, dmoz, yahoo etc, de riktigt stora) det kan vara värt att försöka komma med i, resten är skitsamma om man har en sida som inte är rent spam. Fixa kvalitativa relevanta länkar och trafikbyten med dina konkurrenter/kollegor. Det är det enda sättet att tänka långsiktigt. En ny sida med 50 piss-länkar är ju extremt lätt för google att identifera som spam. Varning helt enkelt. Lägg din tid på att bygga bättre sidor som folk länkar av sig själva till istället.. *rant* Blir så trött på alla oseriösa tips om att registrera sig i massa kataloger, de tipsen kommer oftast från samma personer som äger ett par-tre-fyra-tvåhundra femtio stycken själva. Det är även oftast samma personer som lever i nån slags dröm om kedjebrev/pyramid-spel get rich-quick-mentalitet. Tragiskt men sant. Orelevant rant, javisst! */rant* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
50 piss-länkar rätt gott på vissa enskilda sökord.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Precis, till (skräp)sidor i smala områden som ingen vill länka till där konkurrensen är låg. Jag säger inte att det är meningslöst, men det är bottomfeeding. En del tycks tro att nyckeln till att lyckas med sin marknadsföring är kataloger och det är at kasta bort sin tid. Allt jag säger
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Jag tror dom har mera kunskap än du och jag, så dom vet nog vad dom sysslar med... Citat:
Jag håller med dig att det finns en hel del kataloger som man skall unvika p.g.a. detta. Men det finns många bra kataloger ochså. Dra inte alla över en kant. // Lennart |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad jag förstår så ska man ha inlänkar från sidor med hög page rank. Alltså hitta andra alternativ än webbkataloger kanske kan vara ett tips.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |