FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
antar att om man skall starta nytt bolag så kräver säkert ägaren som har den "parkerad hos loopia" en del pengar. kan hålla med dig att innehållet är viktigt, men domänen är viktig med. speciellt i SEO syfte. vill du ranka högt så är det alltid bra med en relevant domän. och jag kan faktiskt hålla med om att det börjar balla ur. allt e upptaget |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har ett halvtydligt minne av att IIS/NIC-SE tidigare skrev i sina regler att ett domännamn inte fick köpas enbart i syfte att återförsäljas. Om det var så, så har de tagit bort den regeln nu... .... ..(?) Det känns ganska sjukt att NN alltjämt får fortsätta registrera precis alla två- och trebokstaviga domäner mm. som expirerar. Att företag som till och med skriver på sina hemsidor att de "hyr ut och säljer domännamn" tillåts registrera domäner. Eller så är det jag som är dum, som tycker att detta är helt fel, medans företag som köper in billiga bildelar från tjing-tjong-Kina och säljer dyrare i Sverige känns helt OK. Jaja, jag stör mig på det iaf. Tycker att regler borde införas om att en domänadress inte får säljas-/hyras vidare, och att priset för domäner borde höjas. Tror jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tror det blir väldigt svårt att reglera hur många domännamn man kan äga. Om vi hypotetiskt antar att tio är maximalt antal, så kommer förmodligen folk skriva resten på sin farsa, moster, företag osv. Krävs det att man har en befintlig sida kommer folk slänga upp hastjobb på 5 min. Mao, jag tror inte detta går att reglera. Därmed inte sagt att det är bara fördelar med att folk köper bara i spekulationssyfte. Det är kanske lite trist när riktigt bra toppdomäner bara blir liggande år efter år i väntan på köpare. Personligen har jag ett 50-tal domäner tror jag. Drygt tjugo av dessa går till befintliga webbplatser. Resten är vilande, i väntan på att sajterna blir klara.
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det enda sättet att någorlunda komma runt detta vore för IIS att sälja lotter för t.ex. 1000 kr per utgående domännamn och endast en lott per organisations/personnummer. Visst skulle det gå att köpa många lotter men att lägga ner 25 tkr och ändå inte få namnet lär ju svalka en del spekulanter. De domännamn som inte lottas ut kan ju släppas på vanligt sätt sen med alla tekniska brister som den lösningen tydligen har. Men det skulle göra det svårare för vanliga "Svenssons" att ha tur och få en utgående domän via t.ex. Nameseek eftersom det skulle kräva kapital. Dock är det ju så att bonusarna gör att det är i stort sett omöjligt att få ett attraktivt namn utan att ha en fet plånbok. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|