FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Medlem
|
Comclick erbjuder ett alternativ för annonseringen för webbsidor.
Ett tips är att skapa House Ads, som jag tidigare har berättat om, för att optimeringen av kampanjerna skall bli bättre. Antingen lägger ni in egna annonser i House adsen alternativt använder er av tradedoublers, affiliators annonser etc. För House ads visas bara statistik för visningarna, inte för klicken eftersom det mäts av det egna annonsnätverket. Skapa en House Ad för varje format som ni använder på webbsidan så kommer inte Comclick-default att visas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Men det intressanta är att det är varenda format på varenda sida. Har ni slut på annonsörer eller vad beror det på?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Medlem
|
Nej vi har inte slut på annonser.
![]() Däremot så kan det bero på antalet sidvisningar som har gjorts av en och samma besökare under dagen. T.ex. om man tar refresh på sin webbsida väldigt många gånger. Problemet kan också ligga i att det finns få annonser till just det annonsformat du har valt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ComclickGirl: Förklara då varför jag ser era annonser TROTS att jag har Houseads inlagt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
|
||||
Medlem
|
Jonas
Citat:
Jag vet att ett format var inlagt igår som House Ad. Men om du nyligen skapade det andra formatet dröjer det några timmar innan det ger effekt. Jag skall prata med en tekniker om hur det är något som inte står rätt till och återkommer när jag vet varför. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
|
Citat:
Men att annonsen som var på 468x60 visade reklam för mig är en gåta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Medlem
|
Jonas
Citat:
Jag har försökt se den på din webbsida men hittar den inte. Har även berättat om ditt problem för tekniska avdelningen i Frankrike. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
|
Citat:
När det är verifierat att ert system fungerar så aktiverar jag dom igen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har fått svaret att Comclick-default visades pga att din ändring av dina House Ads inte hade ändrats i och med en push delay i systemet.
Men att de borde fungera nu. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
Medlem
|
Tillägg:
Det fungerar om det har gått tillräckligt lång tid från att du gjorde ändringen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|