FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör en lösning med server hemma, Hamachi och SyncToy. Det är inte optimalt, men då har jag i varje fall alltid en kopia av allt om någon disk skulle dö. Mycket smidigt vid ominstallation också. Körde tidigare ett tag med Vista och möjligheten att göra mappar tillgängliga offline var riktigt smidig, då allt sköttes automatiskt, så fort du spara en fil så sparar den filen både på din bärbara och på serven. Körde även där Hamachi.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Inte läst igenom alla inlägg så kanske dubbelpost, men jag fick ett tips om ett coolt backupsystem av en kollega igår.
Livestate, programmet tar en image av servern live (som en ghost-image) i samma format som VMWare. Så om allt krashar kan man dubbelklicka på filen och ha igång en virtuellkopia av servern/datorn med alla inställningar (IP adresser, AD, ..., Shares) inom ett par minuter. De har kört det i test inhouse nu ett par veckor och enligt källan skall det fungera klockrent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
www.comodo.com har ett fiffigt program som du kan köra backuper med, också detta program vi brukar tipsa om i vår backuptjänst, fungerar ypperligt och man behöver inte vara expert för att utföra ett par backuper.
Edit: Comodos program är gratis! Kan backupas till FTP, nätverksdisk eller CD/DVD (& RW) med multisession. Själv har jag flera olika lösningar på samma mappar, både synkronisering och komplett filkopiering till FTP och nätverksdisk. Gillar det starkt, allrahelst om man har nån gammal burk ståendes hemma som filserver t.ex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra tråd.
Kan tipsa om Paragon drive backup som förutom att göra backuper även har ett bra verktyg för att klona diskar. paragon-software.com När disken pajar ihop är det bara att plugga i klonen. Har funkat perfa varje gång. Mvh pa |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|