Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Haha, I've been ripped :)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-23, 21:17 #21
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Vad är målgruppen på en sådan sida? Satt och läste lite och fick uppfattningen att svenska språket är inget de behärskar. Verkar som att det är små glyttar som hittar på historier och lägger upp. Kanske sina egna drömmar men vem vet.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-23, 21:30 #22
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Vet ju inte riktigt vad man ska säga. Men upplägget är ju helt detsamma, bygger ju dock på samma idé i grunden. Men som sagt layouten är riktigt lik.
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-23, 23:08 #23
Osiriss avatar
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
Osiriss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Förutom att hemligt.se är snyggare grafiskt så är det så gott som samma webbplats =)
Osiris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-24, 00:48 #24
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare

Som sagt, jag ville bara uppmärksamma det hela, har hört att du kanske är yngre än mig och ett tips från en gammal gubbe (hela 25 år.. haha kanske inte så gammalt men ändå Är att det är mycket roligare att vara stolt över något man gjort från grunden, än att låta sig inspireras för mycket av något annat..

Säger som sagt inte att jag är arg eller så, men jag tror du kan bättre än så liksom, och kan bli gladare av det också?

Osiris: Man tackar

Fredrik: Ja, förrutom spam så är det sjuukt många inlägg som åker direkt i papperskorgen på hemligt.se.. vet ej hur sn4rk har det men jag måste ta bort galna människors plaskvåta incestdrömmar typ varje dag.. det är en sjuk värld vi lever i
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-24, 09:49 #25
Pewas avatar
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Pewa Pewa är inte uppkopplad
Medlem
Pewas avatar

Reg.datum: Feb 2007
Vad hände med bikt.nu förresten?
Pewa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-24, 10:33 #26
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Det är inte så att jag har utgått från din sida. Jag har samlat inspiration från olika sidor, kluttat ner på papper och sedan in i photoshop. Så jag har ju gjort allt själv - Jag har inte snott något.

Teckensnittet är något standrad för macen, som jag tyckte passade in. Har ännu inte kollat upp vad det heter.

Det finns värre exempel på rippar.

Välkommnar alla som vill diskutera detta vidare att PMa mig.

Jag har sagt mitt nu.

----

Av tio hemlisar tar jag bort nio. Lägger inte så mycket tid på sidan faktiskt. Slängde som sagt bara ihop den snabbt.

// Alexander
Oläst 2007-04-24, 11:49 #27
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
DLS,

Eftersom du inspirerar folk så har du gjort något bra! Jag lyfter på hatten!

Även några av mina sajter har plagierats (både text och grafiskt) trots att de är ganska klantigt utförda och personligen tycker jag det mest tyder på att vissa har lite halvtaskig fantasi.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-24, 12:08 #28
Flitig postare

Flitig postare

Zn4rk: Klart det finns värre exmepl på rippar, inte det jag säger, och nej jag klagar inte på dig heller... hoppas du förstår skillnaden på att call you out och på att uppmärksamma fallet? Självklart ser jag att du kollat på flera sidor, det gjorde jag ju också när jag tänkte ut mitt, men det vara bara för konceptet och där ska väl bikt ha all cred för dem var väl först om jag inte minns fel?

Har även hämtat inspiration från tjuvlyssnat som är en skitbra sida med mycket roliga citat, men själva designen var jag faktiskt ensam om, fanns inte en enda sajt som hade snabbinlägg, eller det sättet att lägga in kategorier, välja avdelningar, ja i princip hela den där klossen på högersidan är min rakt av (vad jag vet) och det är ju väl mest den som även gör att din sida är väldigt lik

Captain Thailand: Åter igen, ville ju inte racka ner på någon, men klart jag tackar för komplimangen

Grafiska plagiat har jag varit med om rätt många gånger, text har jag lyckligtvis sluppit, kanske nån enstaka artikel som är publicerat på nått amerikanskt forum och så men inga hela sidor, där tycker jag dock det är väldigt stort övertramp, det är ju inte direkt som man låtit sig inspireras om man copy-pastar text så det hoppas jag att jag slipper ^^
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017