FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har tre stycken skrivare kopplade med nätverkskabel till en hubb, därifrån nätverkskabel till en router, som i sin tur är kopplad till en stationär dator och därifrån ut i ett trådlöst nätverk.
En av tre skrivare fungerar med ovanstående koppling. Två stycken vill inte. Har fått höra att jag ska söka efter IP-adress och vet IP på den fungerande skrivaren. * Har alla skrivare en egen IP eller är det hubbens IP jag får upp? * Det går inte att skriva ut testsidor och inget alternativ i XP:s inbyggda hjälp fungerar. Några förslag? Har suttit 4 timmar idag... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hubben har antagligen inget ip.
Kolla i infopanelerna (LCD) eller skriv ut någon konfigurationssidorna så kanske du får fram skrivarnas ip. Ett till tips är att köra tillverkarens drivrutin och då brukar den söka upp skrivaren. Använder du DHCP eller har du lagt ett fast ip på varje skrivare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
DHCP. Men där kommer vi till nästa problem. Jag bytte ut lösenordet på routern, men när jag matar in det nya för att göra fler uppdateringar, säger den att jag anger fel lösenord!?
Finns det en fil i datorn eller något moment relaterat till routern som gör att lösenordet blir default igen? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|