FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sen har faktiskt inte alla P-biljetter den perforeringen längre!
Eftersom jag o sambon har en liten sketen läcker fyrhulig EU-moppe (som extrabil alltså) så frågade jag en P-nisse (penis) om vi kan stå två sådana fordon i en ruta och betala 50/50... men ack nej... avgift skall erläggas för tvenne fordon, sade P-nisse-herren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Alla fordon som har en REG skyllt gäller samma parkeringsregler för. Bil, traktor, MC, moped mm.
En MC tar mindre plats, men en lastbil tar mer plats än en bil, men betalar samma avgift som en personbil, samma gäller för MC. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Kontentan är väl att mcägare får de till att lösa problemet med avsaknaden av lämpliga ställen för parkeringskvittona. Eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör en 900cc.. Visserligen med helkåpa, men lappen kan lätt bli stulen ändå...
Enklast vore väl att ringa till kommunerna/Perkeringsbolagen och fråga vad som gäller.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Easy Park.se kolla där om du har MC. En enkel och smidig lösning, slip lappar....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett tips är annars att ta med p-kvittot när du lämnar hojen, och sedan ringa upp och säga att du visst hade betalat! Du har ju bevis på det om du har kvittot
![]() Men kan förstå att det blir jobbigt i längden att ringa upp carpark varje gång.. nästan lättare att skruva av regplåtarna istället. Det bästa är nog ändå att göra som jag gjorde ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Man kan ju betala med telefon i göteborg på parkeringarna, en klisterlapp nånstans borde räcka för att markera att du betalar med telefonen..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Aldrig fått böter när jag parkerat mina MCs lagligt fast utan parkeringsavgift. EU-moppen har jag sketit att sätta på regskylten eftersom jag vill kunna låsa fast den i något (lyktstolpe) så den inte blitr snodd första veckan man har den. Sen kräver ju vissa försäkringar att den är fastlåst i något och det är 99% omöjligt att parkera lagligt när man bor i storstockholm då.
Tycker man ska få parkera 100% gratis med vissa MCs och moppar då det torde gå som miljöfordon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||