FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Martin,
Tack för ditt tips! Det finns ingen liknande, och den "tok nischad" ![]() Har fått ett par PM från folk som är intresserade av projektledning. Fortsätt gärna, men tråden kanske ligger fel? // Pat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag skulle lägga 2% i utvecklingskostnad och 98% i reklam. Att få en typ Community att funka idag måste vara skitsvårt. Se YouTube.....De måste lagt ned MASSVIS av pengar på den i reklam för att få den att funka, video-communities har ju funnits länge, YouTube i lite drygt 2 år........Jag skulle nog satsa på nån annan typ av sajt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Youtube är inget videocommunity, det är "ladda upp din video"-site med community funktioner. See the difference?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nja, jag är inte så orolig över om Idén håller. Marknadsundersökningar är gjorda och dom föll mycket väl ut.
Tanken är inte att skapa "ännu en community" utan snarare att fylla ett behov jag vet finns. // Pat |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hur gör man en bra marknadsundersökning för att kolla om en community/hemsida kan bli framgångsrik? *jag kanske borde starta en ny tråd om det*
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Man ser ett behov som finns, skapar en affärsidé kring behovet, och skriver en affärsplan. Sen definierar man sin målgrupp som kan tänkas generera intäkterna, plockar upp telefonen och ställer icke ledande frågor. Alternativt anlitar ett företag som kan marknadsundersökningar. Hur man skapar en framgångsrik community/hemsida/butik/hårsalong/fabrik/fastighetsbolag/Skola mm mm är ingen hemlighet. Man ger kunderna det dom vill ha, och helst bättre än alla andra i samma bransch. ![]() // Pat |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|