Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för MSN Messenger Hackers

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-17, 00:56 #1
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Tidigare idag fick jag ett msn meddelande "från en kusin till mig".
Såg väldigt trovärdigt ut. Som tur var så tog jag inte emot de 2 filerna som han skickade.
En annan vän som också har honom addad, varnade mig för att ta emot filerna, då det inte längre är han som skickar meddelanden, utan en som mer eller mindre "tagit över hans dator". Min kusin själv kommer inte in på sin dator, men hans msn är på, och skickar filerna till alla i hans nätverk.
Hans bror som tog emot filen, märkte hur han fick mindre kontroll över sin dator efter han tog emot filerna. Det började med att hela hans spelmapp bara försvann tills dess att loggades ut.
När jag själv fick filerna märkte jag att jag kunde chatta med honom, han uppmanade då på engelska att jag skulle ta emot filerna och skrev saker som "you are doomed" etc.
Men då jag fick tips i tid, stängde jag ner rutan utan att ha tagit emot filerna samt att jag blockade honom och tog bort honom som kontakt.

Vet inte om jag har missat några nyheter, eller om detta helt enkelt är väldigt nytt?
Någon som har erfarenhet?
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-17, 01:38 #2
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
låter som en enkel trojan av modellen back orrifice eller netbus.. jag tar aldrig emot program eller andra exekverbara filer på msn/epost utan att ha bett om dom eller fått en trovärdig förklaring till vad det är
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017