FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Goddagens alla!
Jag planerar att ta mitt första steg in i onlinebetalningar överhuvudtaget (bortsett från att betala räkningarna via internetbank) ![]() Jag har aldrig använt paypal, paynova och gud vet vad som finns, utan jag vill ha något där man kan göra betalningar internationellt på kanske upp till $500 eller nåt. Minimum $1 kanske... Svår att säga, ju mer flexibelt desto bättre. Om betalningarna kan ske på minutbasis eller liknande (alltså att man slipper vänta bankdagar) är extremt önksvärt. Om pengarna inte går att ta ut efter så kort tid (t.ex. att de måste överföras från en onlinetjänst till en bank) är helt okej, även om det tar flera dagar. Vi vill alltså kunna registrera en betalning gärna precis när den är gjord. Om det har bra interface mot webben så att ett phpscript kan kontrollera en betalning så är det prima, eller rättare sagt så är det nästan en förutsättning. Har ni bra förslag? Stort tack, MVH Tobias |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Payson har stöd och är billigt. Dock har det skrivits kritik på sistone mot dem (sök)
Paypal om du vill ha fler valutor. 2Checkout Oj, det finns ju många... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beroende på kundkrets, så ska du nog hålla dig undan utlandsbaserade lösningar. Svenskar är väldigt skeptiska mot såna... märks inte minst i webbutiker.
För övrigt så är det ont om php/asp script för detta... man måste programmera dessa själv och det är allt annat än enkelt då deras system är generellt onödigt krånliga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta en titt på Certitrade.net ... anväder dem själv och det funkar fint. Ingen månadsavgift och utbetalningar som kommer i tid. Täcker dem flesta kort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tack för svar... men det är en internationell tjänst, så det vore bra om vem som helst i världen, företag som privatperson kan betala på ett smidigt sätt.
Så om nån svensk är skeptisk eller inte spelar mindre roll. Men finns det någon metod som är riktigt kvick? Låt säga att jag har en tjänst där vi skickar saker från lagret SÅ FORT nån har satt in pengar på kontot.. låt säga att vi skickar ut saker varje timme - finns det tjänster som har sådan respons, och kan göra det med automatik? Jag kan gärna programmera eventuella phpscript själv, förutsatt att det liksom finns ett bra verktyg att ansluta sig emot. Får jag bara instruktioner om hur jag tar emot info om vilka som har betalt och när så fixar jag det. Om det hanterar betalkort som visa etc eller om det är nåt "eget" system som paypal och vad som nu finns spelar mindre roll, bara tillgängligheten är hög nog att det inte sänker mina affärer helt pga att folk inte fattar hur de ska betala. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu vet jag inte hur andra betalnings system funkar men iaf när det sker en betalning via Certitrade kort system så får man ett mail med ett transaktionsnummer samt att order är betald. Mailet kommer oftast inom max 5min från att kunden har betalat. Och då är det bara att skicka din varor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
aha... och det mailet innehåller då naturligtvis också den informationen jag behöver för att identifiera ordern? T.ex. ett fritextfält i stil med ett fakturanummer?
Mail är bra, men ett meddelande till en phpsida så att det går att utföra automatik på webbplatsen är bättre. Vilka system stödjer sådant? Tack för era svar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
paypal stödjer det
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
för både ASP o PHP så det är upp till dig att koda om du vill ha svar direkt i ditt system. Du kommer ändå få ett mail att ordern är betald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skaffa ett inlösenavtal så kan dina kunder betala med MasterCard/Visa mm.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|